به گزارش ایرنا، شیرخوارگان حسینی در حالی که لباس سفید بر تن داشته و پارچه ای سبز مزین به نام حضرت امام حسین (ع) و نام حضرت علی اصغر (ع) بر پیشانی بسته بودند، در صحن مزبور گرد هم آمدند.
در این مراسم ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در نخستین روز ماه محرم به تاسی از واقعه کربلا به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداخته و حاضران نیز با نوحه خوانان همراه شده و اشک ماتم ریختند.
همه صحن و سرای حرم حضرت امام رضا (ع) سیاه پوش شده و عطر عود و گلاب مشام جان را نوازش می داد.
حضور مادران عزادار به همراه طفلان 6 ماهه خود گواه پیوند آنان با حضرت امام رضا (ع) است تا در پیشگاه مقدس آن حضرت گواهی دهند که فرزندان خود را به گونه ای تربیت می کنند تا پاسدار همیشگی فرهنگ عاشورا و رهرو راه شهدای کربلا باشند.
جمعی از فرزندان شهدای مدافع حرم نیز در این مراسم به شعرخوانی پرداخته و رشادت ها و اهداف مقدس آن شهیدان را برای جمع یادآور شدند.
سخنران اجتماع شیرخوارگان حسینی نیز ضمن گرامیداشت یاد شهدای کربلا گفت: دشمنان در کمین فرزندان این مرز و بوم برای گمراهی و جدایی آنان از فرهنگ عاشورا و سیره اهل بیت (ع) هستند.
حجت الاسلام کاردان افزود: مادران آگاه و متدین و عاشق اهل بیت (ع) نیز برای مقابله با توطئه دشمنان با حضور در مراسم سوگواری و مجالس اهل بیت (ع) فرزندان خود را از کودکی با قرآن و ائمه معصومین (ع) مانوس می کنند.
همزمان با این مراسم، اجتماع شیرخوارگان حسینی در 38 بقعه متبرکه خراسان رضوی نیز برگزار شد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.