دوازدهمین دوره از مسابقات ملی لکوکاپ با شعار ' آینده از ان ماست ' روز جمعه به میزبانی مازندران در شهرستان ساری برگزار شد .
تعداد هزار و 800 شرکت کننده از 67 شهر و 142 نمایندگی در این دوره با یکدیگر به رقابت پرداختند .
این جشنواره با تلاش پژوهشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی شریف و گروه دانش بنیان لکو و حمایت کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد .
دانش آموزان مازندرانی با کسب هفت رتبه اول ، هفت رتبه دوم و چهار رتبه سوم ، قاطعانه پیروز این جشنواره شدند .
استان های قم و تهران به ترتیب در این دوره از مسابقات در جایگاه دوم و سوم ایستادند .
دانش آموزان جویباری از شگفتی های این دوره از مسابقات بودند که توانستند هشت مقام اول تا سوم را کسب کنند .
پل های ماکارانی ، لکولب ،لکومس ، مزرعه فکر ، فوتبالیست آتش نشان ، پارک نوری ، فوتبالیست مقدماتی ، متوسطه و پیشرفته از بخش های رقابتی این مسابقات بودند .
همچنین دانش آموزان در بخش رباتیک، هوافضا ، چرتکه، نانو ، خلاقیت، طراحی سه بعدی و علوم آزمایشگاهی در کلاس های آموزشی شرکت کردند .
**پایان دوره مشاغل دولتی
معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری مازندران در آیین اختتامیه این مراسم گفت : دیگر کسب و کار و اشتغال دولتی و شرکت های بزرگ به پایان رسیده است و هر دانش آموز باید بتواند خود اشتغال زایی کند
میثم سیفی هدف از این مسابقات را جهت دهی به دانش آموزان و والدین آنها برای شناخت فرصت ها و انتخاب شغل آینده این دانش آموزان دانست .
وی افزود : دانش آموزان و شرکت ها و موسسات در این برنامه ها و مسابقات با استعداد و توانایی های موجود بهتر آشنا می شوند .
مدیر اجرایی مسابقات لکو کاپ در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : این مسابقات با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و حمایت کمیسیون ملی یونسکو در دانشگاه آزاد ساری برگزار شد .
علی شاکری هدف از این مسابقات را توسعه فناوری های دانش آموزی ، حضور دانش آموزان در فضای رقابت و همچنین شناسایی استعداد های آنها اعلام کرد .
شرکت کنندگان از سراسر کشور در 11 بخش از جمله رباتیک ، پل ماکارونی ، هوافضا ، محاسبات ذهنی ، علوم آزمایشگاهی ، ماشین های سوخت شیمیایی ، طراحی و چاپ سه بعدی و مزرعه فکر در تمامی مقاطع تحصیلی رقابت کردند.
مدیر مسابقات لکوکاپ اظهار داشت : 33 نفر از برندگان این دوره ، به مسابقات جهانی لکوکاپ 2018 چین که در شهریور سال آینده برگزار می شوند راهی خواهند شد .
خبرنگار : رضا غلامی انتشار دهنده : محسن حسن نیا
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.