به گزارش ایرنا، علی جهانگیری روز یکشنبه در جلسه سیاستگذاری پنجمین نمایشگاه و جشواره ربع رشیدی افزود: در سال گذشته یک هزار و 713 طرح فناورانه در چهارمین نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی ارائه شد.
وی ادامه داد: از این تعداد 597 طرح فناورانه از خارج استان و 16 طرح از کشور چین ارائه شده بود.
جهانگیری اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی ربع رشیدی، نمایشگاهی بازرگانی با موضوع فناوری است و سعی می کنیم هر دو طرف عرضه و تقاضای فناوری را کنار هم قرار دهیم.
وی گفت: پنجمین نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی 20 تا 24 آبان ماه سال جاری در سه سطح ایده و تحقیق، توسعه و تجاری سازی فناوری و فروش و توسعه بازار برگزار می شود.
مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی افزود: تجاری سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی توانمندی پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای استفاده از آن در بخش های مختلف اقتصاد از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه است.
وی ادامه داد: شناسایی ومعرفی نوآوری ها و اختراعات فناورانه و طرحها و ایده های دانش محور، بسترسازی برای ایجاد تعامل بین دانشگاهیان و فناوران با بخش های مختلف اقتصادی و اجرایی و بسترسازی برای شکل گیری شرکت های دانش بنیان از دیگر اهداف این نمایشگاه است.
جهانگیری زمینه سازی برای افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای فرصت های سرمایه گذاری دانش بنیان، گسترش همکاری های فناورانه منطقه ای، ملی و فرا ملی و ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست.
پنجمین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی 20الی 24 آبان ماه سال جاری در تبریز برگزار می شود.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.