به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نوشهر افزود: هنوز فتنه داعش به طور کامل تمام نشده است که قضیه استقلال کردستان عراق را علم کردند تا هر چهار کشور عراق و سوریه و ایران و ترکیه را درگیر کنند.
وی یادآور شد: هدف دولت‌هایی همچون انگلستان و آمریکا در 200 سال اخیر همواره بر این مبنا بوده است و در مقابل، عقل سلیم حکم می‌کند که ما در نقطه مقابل، به ثبات منطقه کمک کنیم.
مشایخ اظهار داشت: آزادی دیرالزور سوریه و پیام اخیر بشار اسد به رهبر معظم انقلاب، نشانه تأثیر وافر ایران در حفظ ثبات در منطقه و مقابله با تروریسم است.
وی گفت: ما با شخص بشار اسد کار نداریم بلکه حفظ سرزمین‌های اسلامی و حرم بزرگان دین و پشتیبانی از جبهه مقاومت مهم است و این دفاع، جزء مبانی و اصول اولیه انقلاب ما به شمار می‌رود.
خطیب جمعه نوشهر یکی دیگر از اهداف دشمنان را در دام زدن به بحران و جنگ در منطقه، حفظ امنیت اسرائیل ذکر و بیان کرد: آنان طالبان را درست کردند و سپس القاعده و سلفی‌ها و داعش را برای بردن آبروی اسلام تقویت کردند.
وی اظهار داشت: ورود ایران به سوریه، معادلات منطقه را به نفع مقاومت به هم زد و این کار لازم بود زیرا هدف اصلی آنان ایران است و دیدیم که به مجلس شورای اسلامی حمله کردند.
مشایخ با اشاره به حوادث میانمار تصریح کرد : جهان اسلام باید جلو جنایت را در میانمار بگیرد زیرا اگر گردی به چهره اسراییل بنشیند سازمان ملل واکنش نشان می‌دهد اما در این موضوع اقدام مؤثری انجام نشده است.
امام جمعه نوشهر همچنین در آستانه بازگشایی مدارس، از معلمان خواست در پاسخ به شبهات دینی دانش آموزان، حساسیت بیشتری به خرج دهند.
خبرنگار : شهاب رویانیان ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7517/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.