' ادوین ببله خانشان ' شامگاه روز جمعه در حاشیه اجلاس سراسری جوانان کلیسای شرق آشور ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ارومیه افزود: وقتی آشوریان ایران از آزادی اقلیت های دینی و بهره مندی آنان از آرامش سخن می گویند، خارجی ها این ادعا را برگرفته از تعصب ایرانی تلقی می کنند اما با حضور در اجلاس ها و آئین های آشوریان ایرانی به این نتیجه می رسند.
به گفته وی مشاهده حضوری واقعیت ها آنان را به سفیرانی تبدیل می کند که امنیت، آرامش و آزادی کامل اقلیت های دینی در ایران را به گوش جهانیان می رسانند.
وی با اشاره به اینکه این میهمانان بهتر از ایرانیان واقعیت ها را به جهانیان بیان می کنند، افزود: آشوریان سایر کشور با سفر به ایران در جریان وجود کرسی آشوریان در مجلس شورای اسلامی و برگزاری آزادانه آئین های مذهبی قرار می گیرند و ابراز تعجب می کنند.
وی ادامه داد: قومیت ها و ادیان مختلف در کشور و به ویژه در آذربایجان غربی همواره با صمیمیت با هم زندگی می کنند اما در شرایط کنونی دشمنان با تفرقه افکنی و ترویج قوم پرستی و برتری مذهبی، سعی دارند تا ادیان و اقوام این سرزمین را در مقابل هم قرار دهند.
وی، بی توجهی به توطئه های دشمنان و تبلیغات برتری جویانه مذاهب و ادیان از سوی رسانه های بیگانه را از جمله مولفه هایی دانست که می تواند از قومیت ها و ادیان ایرانی موانعی محکم در برابر فتنه های مختلف دشمنان بسازد.
' ببله خانشان' در خصوص برگزاری اجلاس سراسری جوانان کلیسای شرق آشور ایران نیز گفت: این پنجمین اجلاس است که این بار به میزبانی ارومیه برگزار شده و امکانات و فضای اسکان در این آئین از سوی کلیسای شرق آشور ارومیه تامین شده است.
وی هدف از برگزاری این اجلاس را آشنا کردن جوانان آشوری با آموزه های حضرت عیسی (ع) عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی و تلاش دین ستیزان برای جدا کردن جوانان از مسیر حقیقی، برگزاری این آئین در همگرایی جوانان آشوری با دین مسیح موثر خواهد بود.
وی اظهار کرد: در این اجلاس میهمانانی از کرج، تهران و شاهین شهر و برخی از کشورهای خارجی از جمله عراق و استرالیا حضور داشتند.
پنجمین اجلاس سراسری جوانان کلیسای شرق آشور ایران با عنوان ' شاگردی حضرت مسیح (ع)' برای دومین بار طی سال های اخیر در کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.
به گزارش ایرنا، ادیان الهی ساکن در جای جای ایران اسلامی به صورت آزادانه نسبت به برگزاری آئین های مذهبی خود اقدام می کنند و برگزاری آئین جهانی باداراک در قره کلیسای چالدران، مراسم ' گاهنبار' هموطنان زرتشتی در تخت سلیمان تکاب و اجلاس سراسری جوانان کلیسای شرق آشور ایران، نمونه هایی از این آئین های مذهبی است که در آذربایجان غربی برگزار می شود.
3072/8135
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.