به گزارش خبرنگار ایرنا ، سورنا ستاری عصر روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران افزود : در حال حاضر در زمینه مقالات پایگاه علمی استنادی ' آی اس آی ' حایز رتبه 16 هستیم و در ماههای اخیر در این زمینه نیز روند رو به رشد داشته ایم.
وی گفت : در زمینه نانو هم با شیب کنونی در حال ارتقا به رتبه چهارم قرار داریم که تا پایان سال محقق می شود و در رشته های مهندسی هم جزو 10 کشور اول دنیا از نظر تعداد مقالات هستیم .
ستاری مشکلات عمده کشور در بخش مقالات و رشد علمی را مربوط به حوزه های علوم انسانی دانست و تاکید کرد : این مشکل هم با سیاستگذاری در وزارت علوم در یک دوره سه تا چهار ساله قابل حل است و لازم است مقالاتی قابل دفاع در این بخش افزایش یابد.
وی با اشاره به حمایت جدی دولت از طرح های نوآورانه علمی ، افزود : دو طرح تصفیه شیرابه ها و ایجاد پلاسما از زباله های بیمارستانی با فناوری داخلی از جمله نوآوری ها با توجیه اقتصادی در حوزه زباله است.
** فروش 40 هزار میلیاردی شرکت های دانش بنیان
معاون رئیس جمهوری همچنین از فعالیت بیش از سه هزار و 100 شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد و فروش سالانه محصولات این شرکت ها را 400 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی با اعلام این که بیش از 500 شرکت دانش بنیان فعال در کشور صنعتی هستند ، گفت که در قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان ، بیش از 120 خدمت در بخش های آموزشی در نحوه فعالیت ، کمک های مالی، اعتبارسنجی و قیمت گذاری به آنها ارائه می شود.
ستاری بزرگ ترین مشکل اشتغال کشور را مربوط به محیط کسب و کار به واسطه شلوغی و تعدد مجوزها دانست و افزود : به عنوان یک دولت تفتی با تعداد زیادی کارمند و قانون و مقررات مواجهیم که نیاز به اصلاح دارد.
وی ادامه داد : در عین حال نحوه تامین مالی شرکت عای دانش بنیان و تغییرات در محیط کسب و کار و در کنار آنها نهادهایی برای قیمت گذاری شرکت ها لازم است.
**بومی شدن تکنولوژی حل معضل شیرابه و پسماند زباله
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه مشکل زباله شهرهای شمالی بحث جدی است ، گفت : این مشکل با بومی شدن تکنولوژی پلاسما برای حل شیرابه و دفع بهداشتی زباله قابل حل است.
وی با بیان اینکه اکنون سایت زباله سوز ساری و نوشهر در استان مازندران با همکاری بنیاد نخبگان استان در حال اجرایی شدن است، ادامه داد : جهت گیری در حل این مشکل صحیح و درست است .
ستاری با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان مازندران تصفیه شیرابه زباله را از طریق فناوری پلاسما حل کرده و برای زباله عفونی بیمارستانی نیز تکنولوژی جدیدی را به دست آورده ایم ، گفت : این تکنولوژی تا سه ماه آینده در بیبمارستان بابل استان مازندران عملیاتی و پیاده سازی می شود.
وی افزود : زباله و شیرابه آن بحث جدی دولت است و وزارت کشور نیز در حمایت از شهرداری های کشور آماده است.
ستاری از شکل گیری و فعالیت جدی کمیته مشترک حل زباله بنیاد ملی نخبگان با وزارت کشور در دولت یازدهم خبر داد و گفت : توسعه تکنولوژی اقتصادی کردن زباله در معاونت علمی در حال پیاده سازی است.
وی افزود : باید مدل اقصتادی برای حل زباله تهیه کنیم و مدل اقتصادی زباله با حمایت دولت عملیاتی می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، همزمان با سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به مازندران چندین طرح عمرانی و زیربنایی از جمله 63 طرح کشاورزی و 12 طرح برقی در این استان به بهره برداری رسید.
شرکت در جلسه شورای اداری هم از دیگر برنامه های ستاری در سفر یک روزه به مازندران بود.
خبرنگاران فاطمه رحمتی و سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.