به گزارش ایرنا قائم مقام شرکت نفت پاسارگاد در این آیین گفت:شرکت نفت پاسارگاد آبادان از بزرگترین کارخانه های این شرکت در کشور است که بالغ بر 25 درصد تولید شرکت پاسارگاد در این منطقه انجام می شود.
امیر حسین آریا اظهارکرد: برای رعایت مشکلات زیست محیطی، دومین کوره زباله سوز شرکت پاسارگاد آبادان که گازهای بالاسری مجموعه پس از فرآیند را می سوزاند به بهره برداری رسید.
وی افزود:با توجه به اینکه پالایشگاه آبادان در محدوده شهری قرار دارد باید استانداردهای بین المللی زیست محیطی در تولید رعایت شود تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.
قائم مقام شرکت نفت پاسارگاد گفت:این پروژه با اعتبار 60 میلیارد ریالی به بهره برداری رسید که 80 درصد مواد مورد نیاز آن از امکانات و منابع داخلی تهیه و خریداری شده است.
وی اظهارکرد: شرکت نفت پاسارگاد آبادان در روز 15 تن تولید دارد که این کوره می تواند ظرفیت بالاسری این تولیدات را به صورت کامل بسوزاند.
وی افزود:در شرکت نفت پاسارگاد آبادان 150 فرصت شغلی ایجاد شده که 70 درصد کارکنان را نیروهای بومی تشکیل می دهند.
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز در این آیین گفت:این پروژه پس از 26 ماه به بهره برداری رسید که اعتبارات آن از محل اعتبار شرکت نفت پاسارگاد تامین شد.
عزیز اله شهبازی با بیان اینکه این شرکت می تواند در حوزه اجتماعی نیز تاثیرگذار باشد، افزود: پارسال این شرکت کمترین آلایندگی را بین شرکت های صنعتی منطقه داشت.
وی گفت:این شرکت در تولید انواع قیر بازاریابی خوبی داشته و با توجه به ظرفیت خوبی که در آبادان وجود دارد می تواند در بازارهای جهانی هم ورود بیشتری داشته باشد تا مردم آبادان از سودآوری آن بهره ببرند.
شرکت نفت پاسارگاد در سال ١٣٨٢ با هدف اداره و بهره برداری از 6واحد قیرسازی پالایشگاه های تهران، شازند، اراک، آبادان، تبریز، شیراز و بندرعباس تاسیس شد و سقف تولید سالانه ی این واحدها بالغ بر چهار میلیون تن در سال است.
این شرکت با داشتن ٢ پایانه صادراتی و قابلیت ذخیره سازی بیش از ١٦٠ هزار تن، سهم به سزایی از بازار صادراتی قیر ایران را در اختیار دارد.
7104/3015 / 6037
خبرنگار: مسعود گادار **تنظیم:عدنان جواهری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.