به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام علی محمدی روز چهارشنبه در آئین معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه مازندران در ساری ، افزود : در حالی که وقف به عنوان سرمایه گرانبها برجای مانده از گذشتگان برای انجام امورات خیر ، عمران و آبادانی به شمار می رود ، استفاده نشدن از این ظرفیت نیز اثراتی دارد .
وی از اجرای نیات واقفان را اصلی ترین و الزامی ترین هدفگذاری و فعالیت سازمان اوقاف برشمرد و ادامه داد : نیات واقفان بیشتر با هدف دستگیری و کمک به مسائل و امور مردم و جامعه است .
رئیس اوقاف کشور ، اجرایی شدن و بهره برداری جامع و مناسب از موقوفات را از الزامات کسب درآمد مناسب دانست و اظهار داشت : عدم بهره برداری کامل و تمام از موقوفات غصه بر جای مانده در وقف است در حالی که استفاده درست و بهینه از این ظرفیت در نخستین گام افزایش درآمد را به همراه دارد .
وی اثرات این افزایش درآمد موقوفات را زمینه ساز افزایش ارائه خدمات بیشتر در راستای عمل به نیات واقفان دانست و افزود : برای دستیابی به این مهم به همکاری تمامی بخش ها از جمله موجر ، مستاجر و مجموعه اوقاف نیاز است .
** استقبال اوقاف از نظرات عملی برای بهره برداری از موقوفات
رئیس اوقاف کشور از استقبال این سازمان برای استفاده از نظرات علمی ، کاربردی و کارشناسی متخصصان و صاحبنظران در مقوله بهره برداری کامل و مناسب از موقوفات خبرداد و گفت : نظرات این افراد می تواند در بهره وری همه جانبه موقوفات و امامزادگان کشور تاثیر بگذارد .
وی ادامه داد : برای این منظور اکنون شناسایی موقوفات و رقبات و همچنین تعداد مجموعه های آباد در این بخش در دستور کار قرار دارد .
محمدی گفت : با ادغام موضوع شناسایی موقوفات و رقبات و نظر کارشناسان اقتصادی می توان انتظار بهره وری را داشت .
175 هزار موقوفه و یک میلیون و 400 هزار رقبه در کشور وجود دارد .
در این مراسم حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی به عنوان مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه مازندران معرفی و از خدمات حجت الاسلام علیزاده قدردانی شد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.