به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید احمد میرعمادی عصر امروز در نشست علمی تخصصی مدیران بهزیستی کشور با اشاره به اینکه کمک و اهمیت دادن به قشر نیازمند و آسیب‌پذیر در جامعه اسلامی از واجبات است، تاکید کرد: کمک‌ به این اشخاص به نوعی جهاد در راه خداست.
وی با بیان روایاتی از ائمه، گفت: کمک به قشر آسیب‌پذیر نزد خداوند جایگاه ویژه دارد و از پاداش خیلی خوبی در روز قیامت برخوردار است.
نماینده ولی فقیه در لرستان کمک به اقشار مختلف جامعه را نوعی حق بر گردن توانمندان و مسئولان ‌برشمرد و گفت: مسوولین و دولتمردان باید برای برقراری عدالت اجتماعی تلاش کنند تا فقر ریشه‌کن شود.
امام جمعه خرم‌آباد همچنین گفت: رفاه و مسکن باید برای همه مردم جامعه باشد ، باید تجمل گرایی از مدیران و توانمندان دور شود تا بتوانند به افراد نیازمند کمک کنند.
نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید به اینکه باید آبرو و عزت مردم هم در نظر گرفته شود، یادآور شد: کمک به زنان بی سرپرست نیز باید در نظر گرفته شود زیرا مبالغی که اکنون به آن‌ها اختصاص داده شده کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد.
آیت‌الله میرعمادی خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است تا حمایت‌های همه جانبه از سوی مدیران انجام شود.
وی در ادامه گفت: کمک کردن به اقشار نیازمند تنها مالی نیست، بلکه امروز در جامعه با فقر فرهنگی، بهداشتی، شخصیتی نیز روبه‌رو هستیم که باید در کمک به افراد لحاظ شود.

**آسیبهای اجتماعی چالشی بزرگ حکومت ها به شمار می‌روند
استاندار لرستان نیز در این همایش گفت: آسیبهای اجتماعی چالش بزرگی برای حکومت ها به شمار می‌روند و برطرف کردن آنها نیازمند عزم ملی است لذا باید اجماع در کشور برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به وجود آید.
هوشنگ بازوند وجود 103 هزار دانشجو در استان لرستان را یک سرمایه‌ بزرگ اجتماعی دانست و گفت: در صورت عدم توجه به این موضوع شاهد کاهش این سرمایه ها خواهیم بود.
وی افزود: نیروی انسانی سرمایه استان است و این سرمایه اجتماعی در لرستان در راهپیمایی و انتخابات خود را نشان می دهند.
استاندار لرستان در ادامه سخنان خود به مشکلات ایجاد شده به دلیل خلاء های قانونی اشاره کرد وگفت: برخی از آسیب‌های اجتماعی نیازمند قانون هستند در صورت تصویب قانون جدید بسیاری از مشکلات آنها حل می‌شود.
وی همچنین از کنترل و نظارت جامع نسبت به مسئله بزهکاری در محلات استان خبر داد و افزود: بسیاری از محله های استان را تحت کنترل و شناسایی قرار داده و توانسته ایم بسیاری از موانع و مشکلات موجود در این محلات را شناسایی کنیم.
در حاشیه این مراسم از تمبر یادبود همایش علمی تخصصی مدیران ارشد بهزیستی کشور رونمایی شد.
2310/7264/6060
خبرنگاران: محمد یاراحمدی - بهزاد سلاح ورزی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.