به گزارش خبرگزاری خبرانلاین کارخائی در این بازدید ایجاد مرکز افکارسنجی و شناسایی نقاط حساس و مسائل تهدید زا، را در کاهش آسیب پذیری بسیار مؤثر دانست و افزود همکاری لازم از سوی اداره کل پدافند غیرعامل و مرکز آسیبهای اجتماعی می توانند مکمل یکدیگر در مقابل تهدیدات باشند. ایشان همگرایی و وحدت را در راستای اهداف پدافند غیرعامل جهت آمایش سرزمین و شناسائی نقاط قوت و ضعف در ترویج پدافند غیرعامل را شاخص برشمرد و افزود شناسایی، رصد و پایش تهدیدات از جمله اصول مهم پدافند غیرعامل است که مرکز افکارسنجی با رصد شاخص های اجتماعی در شناسایی نقاط حادثه خیز، بحران افرین و تعیین مراکز، ساختمانها و بناهای حساس مهم به کمک اهداف پدافند غیرعامل بیاید.
کارخائی خواستار گسترش همکاری بین اداره کل پدافند غیرعامل و دفتر اجتماعی شدند و پیشنهاد عقد تفاهم نامه را جهت تسریع در این فرآیند شدند.
دراین بازدید بینایی مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری ایجاد مرکز را در کاهش مسائل اجتماعی بسیار مؤثر دانست.
ایشان در این دیدار به اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه اجتماعی بویژه در دو فعالیت شاخص، سنجش سرمایه اجتماعی و بررسی وضعیت آسیب های اجتماعی اشاره و با بیان اینکه در این دو مقوله مقام معظم رهبری حساسیت ویژه ای دارند و دستورات اکیدی را در پیگیری موضوعات صادر فرمودند همه دستگاههای اجرایی را مکلف به انجام فعالیت های ویژه دانست و ابراز امیدواری کرد که با سیاست های دولت و تشکیل سازمان امور اجتماعی کشور بتوان با یک مدیریت واحد و منسجم نسبت به توانمندسازی مناطق و محله های غیر برخوردار اقدام نمود .
وی اظهار داشت که باید موضوع آسیبهای اجتماعی توسط یک مرکزواحد، فرماندهی و مدیریت گردد و تمامی برنامه های دستگاههای اجرائی که بطور مستقل اجرا میشود در ستاد ساماندهی مطرح و پیگیری گردد، به شرطی که همه دستگاهها در خصوص موضوعات مختلف به یک ادبیات واحد رسیده و با یک نگاه موضوع را پیگیری و از سیاه نمایی پرهیز و آمار درستی را برای مدیریت آسیبهای اجتماعی ارائه نمایند.
ایشان تاکید کردند با راه اندازی مرکز افکار سنجی در دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری این آمادگی وجود دارد تا کلیه فعالیتها های انجام شده توسط دستگاههای اجرائی با نظر سنجی از مردم و سنجش میزان رضایت آنان مورد ارزیابی قرار گیرد.
بینایی با بیان اینکه که در حوزه مدیریت آسیبهای اجتماعی در سطح ملی واستانی ۶ مانع ومشکل بزرگ وجود دارد به تبیین این مشکلات پرداخته و اظهار داشتند عدم وجود فرماندهی متمرکز جهت پیشگیری از موازی کاری ، تناقض رفتاری و تعدد دستگاهی جهت پیگیری یک موضوع مشترک ، عدم وجود داده وآمار ، عدم وجود برنامه عملیاتی مفید ، ناکافی بودن اعتبارات تخصیص یافته ، عدم وجود سیستم رصد ، عدم وجود سیستم نظارت وارزیابی شش مشکل اساسی در این حوزه هستند که باید با برنامه ریزی درست و صحیح بتوانیم این مشکلات را برطرف و گامی اساسی در کاهش آسیبهای اجتماعی داشته باشیم .
ایشان اظهار امیدواری کردند با راه اندازی مرکز افکار سنجی در دفتر امور اجتماعی بتوانیم اولویتهای آسیب زا و اقدامات دستگاههای اجرائی را ارزیابی و میزان رضایت مندی مردم را اندازه گیری نمائیم .
در ادامه کارشناسان مرکز به تشریح اهداف و وظایف مرکز پرداختند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 693180
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.