به گزارش ایرنا، محمدعلی نصرتی روز چهارشنبه در جشن نهمین سالگرد تاسیس گروه های معتادان گمنام (NA) هشترود افزود: نهادهای فرهنگ ساز در جامعه از جمله آموزش و پرورش، کارفرمایان و سایر دستگاه های خدمات رسان حق برخورد با معتادان را ندارند بلکه باید آنها را ارشاد کرده و با دلجویی با آنان بر خورد کنند.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد زمینه های اشتغال برای رهای یافتگان از دام اعتیاد در جامعه ادامه داد: اگر افراد پس از درمان اعتیاد وارد چرخه اشتغال نشوند به دلیل فشارهای بالای اقتصادی، به رفتارهای اعتیادی و ناهنجاری های اجتماعی خود روی می آورند.
وی با اشاره به اینکه امروزه آسیب‌های اعتیاد و تبعات ناشی از آن، یکی از مهمترین مشکلات جامعه است، اضافه کرد: از جمله تبعات این تهدیدهای اجتماعی در جامعه، آسیب رسیدن و به مخاطره افتادن اشتغال و منابع درآمدی خانواده بهبودیافتگان است.
نصرتی به هجمه های فرهنگی غرب و آسیب های اجتماعی ناشی از ترویج این فرهنگ در جامعه اشاره کرد و گفت: هم اکنون جامعه ما درگیر جنگ نرم بوده و قربانیان این کارزار، جوانان به عنوان سرمایه های ملی هستند.
وی با اشاره به طرح جمع آوری معتادان تابلو اضافه کرد: نیروی انتظامی موظف است در راستای تحقق شهر بدون معتاد، تمام معتادان را جمع آوری کرده و به کمپ های ترک اعتیاد و مراکز نگهداری تحویل دهد.
وی ادامه داد: برای تحقق شهرهای بدون معتاد، گرفتار شدگان در دام اعتیاد بهتر است، به صورت داوطلبانه به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کنند.
فرماندار هشترود نیز در این جلسه از کسب رتبه اول استانی این شهرستان در مبارزه با مواد مخدر در سطح آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: معتادانی که بتوانند در مدت یک سال از دام اعتیاد رهایی یابند، با تایید مراکز ترک اعتیاد وام خوداشتغالی دریافت خواهند کرد.
حسن مستفید با اشاره به اجرای طرح جمع آوری معتادان در این شهرستان افزود: خوشبختانه هیچ معتاد متجاهری در این شهرستان وجود ندارد.
وی با اشاره به برخورد با مراکز غیرمجاز عرضه دخانیات در این شهرستان، اضافه کرد: برای هیچ قلیان‌ سرا و کافه ‌قلیان در این شهرستان پروانه ای صادر یا تمدید نخواهد شد.
شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.