استاندار مازندران گفت: 15 درصد آب شرب مازندران از سد و8 درصد از آب های زیرزمینی تامین می شوند و با آبگیری سد گلورد بخش زیادی از کمبود آب شرق استان برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، استاندار مازندران در مراسم آبگیری سد گلورد در شرق مازندران که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: دولت یازدهم بیش از دولت های گذشته برای محرومیت زدایی تلاش کرد؛ گازرسانی به تمامی روستاهای  مازندران تا پایان سال 97 مصداق همین تلاش هاست.

ربیع فلاح با بیان اینکه مازندران با میانگین بیش از 700 میلیمتر بارندگی با مشکل کمبود آب مواجه است افزود: 15 درصد آب شرب مازندران از سد و8 درصد از آب های زیرزمینی تامین می شوند و با آبگیری سد گلورد بخش زیادی از کمبود آب شرق استان برطرف می شود.

وی استفاده از آب های سطحی یا سدها برای تامین آب شرب را از سیاست های اساسی و منطقی برشمرد و ادامه داد: در گذشته به استان مازندران بسیار بی توجهی شد و طرح های نیمه تمام  رها شده بود؛ سیاست ها، اولویت ها و برنامه های دولت یازدهم بر اتمام طرح های نیمه تمام بوده است.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با بیان اینکه شرق مازندران با محدودیت ها و خط قرمز های زیادی در استفاده از آب های زیرزمینی مواجه است، خاطرنشان کرد: مازندران استان تاثیرگذار در امنیت غذایی کشور است وبرای رسیدن به این امنیت غذایی، رونق کشاورزی و توسعه پایدار باید منابع آبی و دیگر زیرساخت ها را فراهم کرد.

ربیع فلاح با اشاره به سد هراز گفت: این سد یکی از سدهای بسیار مهمی است که آب شرب وآب زراعی بیش از 120 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را تامین می کند.

وی ادامه داد:سد هراز تا به امروز 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و افتتاح و آبگیری این سد  کمبود آب  مازندران و استان تهران را جبران می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.