سخنگوی طرح سالمسازی دریای خزر در مازندران گفت که طرح سالمسازی دریا در 98 نقطه از سواحل دریای خزر در حوزه استحفاظی مازندران شروع شد.
عیسی قاسمی طوسی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود : برای دسترس آسانتر مسافران و مازنی ها به شنا در دریای خزر، طرح سالمسازی در مقایسه با سال گذشته در سه نقطه افزایش داده شد.
طرح سالمسازی دریای خزر از امروز شروع و تا پایان شهریورماه به مدت 120 روز ادامه دارد.
وی اضافه کرد : برای کاهش غرق شدن مسافران در دریای خزر برای سال جاری 600 ناجی غریق با تجهیزات مدرن به خدمت گرفته شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران تجهیزات در اختیار ناجیان را کپسول نجات و موتور حمل غریق اعلام کرده است.
طوسی مزیت کسپول ها را که در قالب جلیقه های سنتی از طریق شرکت های دانش بنیان با سفارش مازندران ساخته شد را نجات حداقل 8 غریق به صورت همزمان و کاهش احتمال غرق شدن ناجی در هنگام امداد در دریا اعلام کرده است.
وی اضافه کرد : با تجهیز ناجیان هلال احمر به این کپسول نجات، از این پس امدادگران می توانند در کمترین زمان بیشترین افراد در حال غرق را نجات دهند و زمان طولانی تری نیز در سطح آب خود و غریق را بدون حوادث احتمالی ناشی از ترکیدگی نگهدارند.
* تداوم طرح سالمسازی در ماه رمضان
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندارمازندران گفت که طرح سالمسازی دریای خزر در ماه رمضان نیز برای بهره گیری مسافران ادامه دارد.
طوسی افزود : براساس استفتاء رهبر معظم انقلاب اسلامی طرح سالمسازی دریای خزر برای بهره گیری مسافران ادامه داردو مسافران نیز باید شئونات ماه رمضان را رعایت کنند.
* اجرای طرح ارسال پیامک هشدار به مسافران در سواحل خزر
سخنگوی طرح سالمسازی دریای خزر در مازندران اجرای طرح ارسال پیامک هشدار به تمام مسافران و ساکنان این خطه شمال کشور در صورت نزدیک شدن به سواحل خزر را از دیگر برنامه ها برای کاهش غریق اعلام کرد.
طوسی اظهارداشت : تمام افرادی که از تلفن همراه بهره می گیرند در صورت قرارگیری در300 تا 500 متری ساحل خزر این هشدار را برای حفظ سلامتشان و استفاده از طرح سالمسازی برای شنا دریافت می کنند.
وی نصب بنرهای هشداری در استان هایی که در سال های اخیر بیشترین غرق شدگان دریای خزر را داشتند از دیگر برنامه های مدیران طرح سالمسازی در مازندران اعلام شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی مازندران گفت که با اجرای طرح سالمسازی دریای خزر در دولت یازدهم آمار غرق شدگان حدود 63 درصد به نسبت سال 91 کاهش یافت.
براساس آمار در سال گذشته 79 نفر در سواحل دریای خزر در مازندران غرق شدند که بیش از 90 درصد از این افراد در خارج از طرح سالمسازی به دلیل آشنا نبودن با شنا جان خود را از دست دادند.
براساس این آمار بیشترین افراد غرق شده در دریای خزر در مازندران مربوط به استان های تهران و سه استان خراسان بودند.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.