رضا رمضانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه به اینکه در 14 تیر ماه امسال همزمان با روز قلم اختتامیه دومین مرحله طرح شهید پژوهی در استان با معرفی آثار برتر برگزار می شود، بیان کرد: آثار برتر رونمایی شده در این دوره در قالب کتابی ویژه منتشر و در دسترس عموم قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: آثار برتر دو دوره این طرح در سه سطح آموزشگاهی، منطقه و استانی تهیه و معرفی می شود.
وی خاطرنشان کرد: امسال برای سومین سال متوالی طرح شهید پژوهی در استان با هدف آشنایی و نزدیک شدن هر چه بیشتر دانش آموزان با شهدا، فرهنگ شهادت و زندگی شهیدان اجرا می شود.
رئیس اداره شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در سومین سال اجرای این طرح نحوه تهیه و تولید آثار تغییر کرده به این معنا که تولید آثار به صورت موضوعی از جمله شهید و نماز، شهید و قرآن، شهید و امامان معصوم(ع) برگزار می شود.
وی با بیان اینکه 45 مرکز شاهدپژوهی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش خراسان رضوی فعال است، اظهار کرد:سال تحصیلی گذشته بیش از هزار یادواره شهدا با هدف زنده نگه داشتن یاد شهدا در استان برگزار شد
این مسئول افزود:هشت هزار رزمنده معلم در خراسان رضوی هستند و در راستای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت نیز پنج هزار معلم رزمنده آموزش‌ های لازم را فراگرفته و در مراسم مختلف وقایع دفاع مقدس را روایت گری می‌کنند.
وی تاکید کرد: توسعه، ترویج و آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار وشهادت مهمترین هدف اجرای طرح شهید پژوهی در استان است که به همراه سایر طرح ها و برنامه ها از جمله اردوی راهیان نور انجام می شود.
وی بیان کرد:در این رابطه سالانه 30 هزار دانش آموز از خراسان رضوی راهی سرزمین راهیان نور می شوند.
استان خراسان رضوی دارای یک میلیون و 200 هزار دانش آموز است.
استان خراسان 2 هزار و 100 دانش آموز شهید، 273 فرهنگی و معلم شهید و بیش از 11 هزار ایثارگر فرهنگی شامل جانبار و آزاده دارد.
هم اکنون دو هزار و 130 فرزند شهید در آموزش و پرورش استان مشغول فعالیت هستند.
7496/6012 خبرنگار:آرزو جاودانی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.