علیرضا کاظمی روز شنبه در همایش معاونان آموزش متوسطه استان خراسان رضوی افزود: مهمترین چالش سال آینده مقطع متوسطه موضوع هدایت تحصیلی است که در سال جاری باید برای کاهش مشکلات این حوزه تلاش شود.
وی با بیان اینکه در این ارتباط دستورالعمل جامع و کاملی آماده شده است اظهار کرد: هدایت تحصیلی از مهمترین موضوعاتی است که باید با نهایت دقت اجرا شود.
وی گفت: نگاه تفکیکی به دو‌ موضوع آموزش و پرورش از آفت های اصلی نظام تعلیم و تربیت است که باید از این نگاه فاصله گرفته شود.
کاظمی با تاکید بر ارتقای کیفیت آموزشی افزود: تشکیل کمیته های کیفیت بخشی، فعال کردن آنها و اتخاذ تدابیری برای انجام مداخلات موردی از مهمترین کارهایی است که در این زمینه باید انجام شود.
وی همچنین بررسی دقیق جایگاه آموزش و پرورش استان در حوزه های مختلف آموزش متوسطه اعم از علمی، آموزشی، پرورشی و جشنواره ای را ضروری دانست.
در این همایش معاونان متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی دیدگاه ها، نظرات و راهکارهای مختلف در زمینه برنامه ها و طرح های مختلف را مورد بررسی قرار دادند.
استان خراسان رضوی با حدود یک میلیون و 200 هزار دانش آموز حدود 9 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را دارد که از این تعداد 65 هزار هنرجو در 780 هنرستان مشغول تحصیل هستند.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.