به گزارش ایرنا، عملیات این طرح باسرمایه گذاری 2هزارو 220میلیارد ریال روز سه شنبه هفته جاری با حضور رئیس جمهوری اجرایی می شود.
حسینعلی خوشباور رستمی مدیر کل شیلات مازندران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اهمیت پایانه صادراتی انواع آبزیان بویژه ماهیان خاویاری در استان اشاره کرد و گفت: پارسال یکهزارو 500کیلو خاویار در استان تولید شد که از این مقدار 272کیلو گرم آن صادر شده است.
وی اظهار داشت: درمجموع سال گذشته بیش از 5هزار تن انواع آبزیان از جمله گوشت خاویاری به ارزش 24میلیون دلار از استان مازندران صادر شده است.
وی پرورش ماهی در قفس در سواحل دریای خزر را از دیگر طرح های مهم شیلاتی استان مازندران عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر از 72دستگاه قفس پرورش ماهی ، 50 قفس دارای بیش از یک میلیون و 100هزار قطعه بچه ماهی است.
مدیر کل شیلات مازندران خاطر نشان کرد: پیش بینی تولید ماهی درقفس دریای خزر استان در سال جاری یکهزارو 500تن است.
سالانه حدود 85هزار تن انواع آبزیان در استان صید و تولید می شود.
بر اساس اعلام استاندار مازندران ،همزمان با سفر رئیس جمهوری به مازندران 43 طرح عمرانی بهره برداری و اجرای 12 طرح جمعا به ارزش 47 هزار و 769 میلیارد ریال افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.
رئیس جمهوری سه شنبه 22 فروردین مهمان مردم مازندران است.
مازندران علاوه بر در اختیار داشتن 338 کیلومتر ساحل دریای خزر ، 756 قطعه آببندان و 23 رشته رودخانه مهم شیلاتی دارد که مهم ترین کانون های صید و صیادی استان به شمار می روند .
بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون پنج هزار حلقه چاه کشاورزی مستعد آبزی پروری در مناطق جلگه ای استان وجود دارد و 54 تعاونی پره هم برای صید ماهیان استخوانی در دریای مازندرن فعالیت دارند.
وجود 44 فروند شناور صیادی ویژه کیلکا ، 2 بندر صیادی بابلسر و امیرآباد بهشهر ، استقرار 27 واحد صنایع شیلاتی ، 15 بازار جدید و سنتی و 16 جایگاه عرضه ماهی و آبزیان هم از دیگر ظرفیت های شیلاتی مازندران است .
فعالیت 2 مرکز بازسازی ذخایر آبزیان شهید رجایی ساری و باهنر رامسر و مرکز تحقیقاتی اکولوژی دریای خزر و سردآبی دو هزار تنکابن هم از ظرفیت های زیرساختی تحقیقاتی بخش شیلات در مازندران به شمار می رود.
بر اساس آمارهای رسمی ، هم اکنون مازندران تولید 19 درصد ماهیان پرورشی و 6 درصد فرآوری آبزیان کشور را در اختیار دارد .
همچنین 75درصد صید ماهی کیلکا و 43 درصد صید ماهیان استخوانی استان های شمالی کشور هم در این استان انجام می شود.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی** انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
/1899/6990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.