عقیل استادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تاکنون 200 نفر متقاضی طرح های بخش کشاورزی این شهرستان به منظور برخورداری از تسهیلات بسته رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند.
وی با بیان اینکه نرخ سود بانکی در بسته رونق تولید 18درصد و برای مکانیزاسیون کشاورزی 15درصد تعیین شده است ، اظهار داشت : از این تعداد 57 نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند و برای 58 نفر نیز اشتغالزایی صورت گرفت.
استادی در ادامه از کاشت 6 هزار و 700 اصله نهال سیب یارانه ای در اراضی شیب دار دهستان سه هزار این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت : این نهال ها دارای شناسنامه ، از گونه های مرغوب سیب و از ارقام مقاوم هستند که با هدف حفظ خاک در اراضی شیبدار ، بهره وری حداکثری از خاک منطقه ، ایجاد نوار سبز ، تقویت اقتصادی کشاورزان و افزایش درآمد آنها انجام می شود.
مدیر جهادکشاورزی تنکابن خاطرنشان کرد : کاشت نهال های سیاه ریشه در اراضی شیب دار سبب کاهش وقوع بلایای طبیعی همچون سیل در منطقه خواهد شد.
بسته رونق تولید امسال منجر به اشتغال یک هزار و 443 نفر در بخش زراعت ، باغبانی ، شیلات ، صنایع تبدیلی و دام و طیور مازندران شد.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار : علیرضا پورعلم **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899/1602/7513/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.