به گزارش ایرنا نادر صفرزاده روز چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی افزود: اقتصاد مقاومتی مهمترین راه برون رفت کشور از مشکلات است و باید همه نهادهای اجرایی در راستای تحقق برنامه های این بخش اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه شهر تکاب به عنوان شهر پایلوت برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در آذربایجان غربی تعیین شده است، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی باید همه توان مطالعاتی و اجرایی خود را برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان به کار گیرند تا بتوانیم زمینه عمران این شهر محروم را بیش از پیش فراهم کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از ظرفیت های کشاورزی تکاب گفت: این شهرستان 16 هزار هکتار مرتع، 65 هزار هکتار زمین زراعی، بیش از هزار و 300 هکتار باغ، افزون بر 179 هزار راس دام و 46 هزار کلونی کندوی زنبور عسل دارد.
اسمعیل کریم زاده افزود: سالانه 83 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در تکاب تولید می شود که از جمله مهمترین آنها می توان به گندم، یونجه، سیب، ماهی و شیر اشاره کرد.
وی اضافه کرد: برنامه ریزی های بسیار خوبی در راستای توسعه بخش کشاورزی، دام، طیور و شیلات در این شهرستان در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی انجام شده و یکی از مهمترین این برنامه ها افزایش 22 تنی محصولات کشاورزی این شهرستان در پنج سال آینده است.
وی اظهار امیدواری کرد تا با تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی در تکاب، زمینه ایجاد اشتغال برای سه هزار و 400 نفر در بخش کشاورزی این شهرستان فراهم شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه در خصوص راهکارهای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی در تکاب بررسی و تبادل نظر شد.
با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شد که بر این اساس استان های مختلف برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلندمدتی را برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی کردند.
پاییز امسال با تصمیم ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی، شهرستان تکاب به عنوان شهرستان پایلوت برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی دستگاه های اجرایی مختلف انتخاب شد.
تکاب از شهرستان های محروم آذربایجان غربی است که با وجود دارا بودن ظرفیت های قابل توجه عقب ماندگی های زیادی نیز دارد.
2093/3072 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.