اسماعیل جبارزاده روز چهارشنبه در آیین تجلیل از برگزیده های کشاورزی استان با قدردانی از فعالان این بخش با بیان اینکه در نیمه دوم سال 92 و در شروع به کار دولت به واسطه اتمام ذخیره گندم نگران تامین نان مردم بودیم، گفت: امروز در سایه تلاش بهره برداران و همراهی مسولان تمام سیلوهای دولتی و خصوصی استان پر است.
وی با اعلام اینکه امسال بیش از 600 هزار تن گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شد، اظهار کرد: باید بخشی از تولید گندم امسال را به استان های دیگر ارسال یا زمینه صادرات را فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه در سال 92 بیش از هفت میلیون تن گندم وارد کشور شد، گفت: دغدغه کمبود محصول امروز به دغدغه مدیریت مازاد تولید تبدیل شده است.
جبارزاده با اشاره به کم توجهی دولت گذشته به بخش کشاورزی با وجود فروش نفت به قیمت قابل توجه، خاطرنشان کرد: سهم اعتباری بخش کشاورزی از 12 به 4 درصد رسیده بود.
وی با بیان اینکه در دولت گذشته وزارت جهاد کشاورزی در کنار وزارت راه و شهرسازی و چند وزارتخانه دیگر از بدهکارترین وزارتخانه های کشور بودند، گفت: امروز با تغییر نگرش دولت، وزارت کشاورزی پیشتاز تولید ثروت است و با مناسب سازی بستر صادرات درصدد افزایش ارزش افزوده و درآمد این بخش هستیم.
جبارزاده با اشاره به تزریق 750 میلیارد تومان به استان از طریق خرید تضمینی گندم در سال جاری گفت: صادرات کشاورزی استان در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه دولت با وجود مشکلات مالی در حمایت از بخش کشاورزی کوتاهی نمی کند، اظهارکرد: تسهیلات دولت برای اجرای سامانه های نوین آبیاری قابل قیاس با هیچ بخشی نیست.
در این همایش از 57 برگزیده ملی و استانی بخش کشاورزی تجلیل شد.
خبرنگار: پرویز انصاری **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3071/518

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.