به گزارش خبرنگارایرنا،دکترسید محمدهادی ایازی روز پنجشنبه درحاشیه همایش تجلیل ازخیرین سلامت مازندران درسالن اجتماعات پیامبراعظم (ص) شهرساری فزود : خیرین سلامت با کمک نقدی و غیرنقدی خود به حوزه سلامت توانستند بخش زیادی از محدودیت های مالی ناشی از مشکلات مالی دولت را کاهش دهند.
وی اضافه کرد : بیشترین کمک نقدی و غیرنقدی خیرین در سطح کشور در حوزه درمانی و بهداشتی بود و این روند نیز همچنان ادامه دارد.
وی میزان کمک خیرین سلامت برای ساخت بیمارستان ها و مراکز درمانی را در سال جاری حدود هفت هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
به گفته وی خیرین سلامت درسال های اخیر با کمک های نقدی و غیرنقدی خود افزون بر2 هزار و 700 مرکز درمانی سلامت را درکشورساختند.
قائم مقام وزیر بهداشت درامور مشارکت های اجتماعی اظهارداشت : برای ساماندهی خیرین سلامت در سطح کشورحدود 620 تشکل خیرین فعال است.
* تکمیل مراکز درمانی، پژوهشرا مهمترین نیازبرای ورود خیرین
ایازی ساماندهی کمک های نقدی ، تبیین نیازهای حوزه سلامت و تسریع و تسهیل در امور خیریه را از برنامه های مهم وزارت بهداشت برای جذب خیرین دانست و مهمترین نیازهای فعلی این وزارتخانه را برای ورود خیرین شامل تکمیل مراکز درمانی نیمه کاره و ساخت پژوهسرا اعلام کرد.
وی اضافه کرد:هم اکنون570 بیمارستان درسطح کشور در دست ساخت قرار دارد که نیاز به کمک خیرین دارد و با ورود این گروه تکمیل این مراکز تسریع می شود.
مازندران حدود 3 هزارخیر سلامت دارد که درسه سال اخیردر این استان افزون بر 250 هزار متر مربع زمین و یک هزار میلیارد ریال کمک نقدی دادند.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.