به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید محمدهادی ایازی روز پنجشنبه در همایش خیرین سلامت مازندران در ساری محدودیت های مالی دولت و هزینه بالای حوزه سلامت را دلیل اصلی درخواستش از خیرین سلامت برای سرمایه گذاری در این حوزه اعلام کرد.
وی اضافه کرد : کمک خیرین به حوزه سلامت باعث شده تا وزارت بهداشت و درمان برای ساماندهی خیرین این حوزه معاونت مشارکت های مردمی را ایجاد کند.
به گفته ایازی ، هم اکنون 620 تشکل خیرین سلامت در کشور فعالیت دارند.
قائم مقام مشارکت های مردمی وزارت بهداشت گفت : در حال حاضر افزون بر 570 بیمارستان نیمه تمام در کشور وجود دارد که با حمایت خیرین این واحدهای درمانی سریع تر به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد : اگرچه خیرین سلامت در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید حدود 40 هزار میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی برای ساخت مراکز درمانی در اختیار این وزارتخانه قرار دادند، ولی ما همچنان به کمک خیرین نیاز داریم.
ایازی اظهار داشت : در چند سال اخیر خیرین سلامت با کمک های خیرخواهانه خود به این بخش ضمن تسریع در افتتاح واحدهای درمانی ، بار مالی زیادی را از دوش دولت برداشتند.
** کمتر مریض شویم
قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های مردمی به مردم توصیه کرد تا با ' خود مراقبتی ' مواظب باشند کمتر مریض شوند و بیشتر بیمار شدن ها را ناشی از رعایت نکردن مسایل بهداشتی در خورد و خوراک اعلام کرد.
وی گفت : دولت نسبت به سلامت مردم حساس است و با این رویکرد طرح تحول نظام سلامت را با وجود بار مالی زیادی در کشور اجرایی کرد و همه ما باید کمک کنیم تا بار مالی سلامت در کشور کاهش یابد.
همایش خیرین سلامت مازندران صبح امروز در دانشکده پیامبراعظم (ص) ساری با حضور بیش از 500 خیر سلامت مازندرانی از سراسر کشور آغاز شد .
مازندران سه هزار خیرسلامت دارد که در سه سال اخیر یک هزار میلیارد ریال کمک نقدی و 250 هزار متر مربع زمین برای ساخت واحدهای درمانی اهداء کردند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده :
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.