به گزارش خبرنگارایرنا، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران مازندرانی در ساری افزود : برای رفع مشکل ناپایداری مالی طرح تحول نظام سلامت نیاز به تجمیع بیمه ها داریم تا بتوانیم یک رویه متناوب را در اجرای طرح چه در حوزه مالی و چه در حوزه اجرایی داشته باشیم.
وی اضافه کرد : قانون تجمیع بیمه ها که در برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور نیز از سوی مجلس شورای اسلامی گنجانده شده بود که عملیاتی نشد و در برنامه ششم نیز به این امر توجهی نشده است.
وزیر بهداشت و درمان افزود : تا مادامی که تجیمع بیمه ها به طور کامل اجرایی نشود ما نمی توانیم امیدواری زیادی به اجرای کامل تحول نظام سلامت در کشور داشته باشیم تا بتوانیم یک بسته کامل بهداشتی و درمانی را عملیاتی کنیم.
** اجرای تحول نظام سلامت اولویت دولت یازدهم
وزیر بهداشت و درمان گفت که طرح تحول نظام سلامت از اولویت های برنامه دولت یازدهم بود و با نگاه ویژه رئیس جمهوری این طرح در سطح کشور عملیاتی شد و توانست رضایت مندی مردم را تا حد زیادی ایجاد کند.
دکتر هاشمی افزود : اگرچه ما تا خدمات رسانی مطلوب بهداشتی و درمانی فاصله زیادی داریم و نتیجه مثبت کار تحول نظام سلامت حداقل در یک پروسه 10 تا 15 ساله مشخص می شود.
** طلب 120 هزار میلیارد ریالی دانشگاه های کشور از بیمه ایرانیان
وزیر بهداشت و درمان میزان مطالبات مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه های کشور از بیمه سلامت ایرانیان را حدود120 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که در سال جاری 12 هزارمیلیارد ریال به صورت نقدی و 16 هزار و 400 میلیارد ریال نیز از طریق اوراق پرداخت شده و مابقی مطالبات همچنان وجود داردو امیدواریم که بخش زیادی از این مطالبات تا پایان سال جاری پرداخت شود.
دکتر هاشمی میزان مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی از تامین اجتماعی را 40 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد تا این مطالبات نیز تا پایان سال بخش عمده اش پرداخت شود.
** برخورد ساخت بیمارستان های یک هزار تختخوابی با سد شورای اقتصاد
وزیر بهداشت و درمان مهمترین مشکل در اجرای بیمارستان های هزار تختخوابی از سوی سرمایه گذاران خصوصی داخلی وخارجی را تصویب نشدن این طرح از سوی شورای اقتصاد دانست و گفت که شورای اقتصاد باید ضمانت اجرایی پرداخت هزینه ساخت این بیمارستان ها را از سوی بخش خصوصی داخلی و خارجی تضمین کند که تاکنون این کار انجام نشده است.
دکتر هاشمی افزود : تاکنون شورای اقتصاد با صدور ضمانت نامه اجرایی آن موافقت نکرده و این در حالی است که از نظر وزارت بهداشت و درمان این سرمایه گذاری دارای صرفه اقتصادی است و قابل بازگشت است.
وی اضافه کرد : به نظر می رسد بدنه دولت باید نگاه ویژه ای به حوزه سلامت داشته باشند و این بخش را همسنگ طرح های ریلی، هواپیمایی و حتی صنعتی بدانند و با اجرای این طرح ها موافقت کنند.
** فاصله پزشک خانواده تا نقطه مطلوب
وزیر بهداشت و درمان گفت که پزشک خانواده در 2 استان کشور مازندران و فارس در دست اجراست و در مازندران رضایت مندی بهتری وجود دارد ولی ما تا نقطه مطلوب در این حوزه فاصله داریم.
دکتر قاضی زاده هاشمی اظهارداشت : بزودی با تکمیل بسته پزشک خانواده از جمله پزشک متخصص و نظام ارجاع وضعیت مطلوبی این طرح عملیاتی پیدا می کند و به مرور نیز در سایر استان ها عملیاتی می شود.
وی اضافه کرد : طرح پزشک خانواده نسبت به سه سال قبل از اجرا پیشرفت خوبی داشته و رضایت مندی خوبی را ایجاد کرده، ولی ما همچنان از این حوزه رضایت مطلوب نداریم و با برنامه های پیشرو کارها بهتر می شود.
وزیر بهداشت و درمان برای افتتاح 657 مرکز بهداشتی و درمانی کشور که 68 واحد آن مربوط به مازندران است به این استان سفر کرد.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.