ربیع فلاح جلودار روز چهارشنبه در سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع در هتل میزبان بابلسر بیان کرد:سرمایه گذاران می توانند در استان مازندران سرمایه گذاری کنند چرا که موقعیت استان به علت همجواری با استان های تهران، البرز و از سویی دیگرهمسایگی با کشورهای آسیای میانه به گونه ای است که می تواند برای سرمایه گذاران بسیار جذاب باشد.
وی ادامه داد: استان مازندران در بسیاری از تولیدات استراتژیک و محصولات اعم از تولید ماهی، برنج، درختچه های زینتی و مرکبات در کشور رتبه نخست را دارد .
وی با بیان اینکه جاذبه های گردشگری که در استان مازندران وجود دارد از ظرفیت های عالی برای سرمایه گذاران برخوردار است؛ اظهارداشت: در 10 ماهه امسال 41 میلیون نفر در مازندران اقامت کردند.
وی وجود 38 شهرک صنعتی در مازندران با مساحت 2 هزار هکتار زمین در استان را از مزیت های خوب برشمرد و گفت: در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی صورت گرفته است که 10هزار میلیارد ریال به صنایع بزرگ همانند فولاد، کاغذ و فراورده های لبنی اختصاص یافت.
استاندار مازندران اظهارداشت: همچنین در این دولت در استان مازندران 713 فقره پروانه کارخانه های نیمه فعال با اعتبار 21 هزار میلیارد ریال فعال شد.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید 10 هزار میلیارد ریال در جهت تقویت زیرساخت های کشاورزی در استان مازندران هزینه کرده است افزود: چهار هزار و 110 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی در استان اختصاص یافت.
فلاح جلودار با اشاره به اینکه بیش از 100 هزار اشتغال در مازندران در این دولت ایجاد شده و نرخ بیکاری 2درصد کاهش یافته است؛ گفت: 100 هزار فارغ التحصیل بیکار در استان مازندران وجود دارد که با برگزاری چنین کنفرانس هایی و ارتباط صنعت ودانشگاه و استفاده از ظرفیت های آی تی و آی سی تی می تواند اشتغال زایی خوبی را به همراه داشته باشد.
استاندار مازندران گفت: امروز در بخش جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال و رفع موانع صنعتگران و تولید کنندگان هیچ محدودیتی وجود ندارد وسرمایه گذاران مورد حمایت قرار می گیرند.
سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع امروز چهارشنبه با حضور 10 کشور و با ارائه 180مقاله درهتل میزبان بابلسر آغاز شد.
در این کنفرانس جمع زیادی از اساتید دانشگاهها، پژوهشگران، صنعتگران ، مدیران استانی و کشوری و30 نفر از اساتید خارجی نیز حضور دارند
در سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع 180 مقاله به صورت شفاهی و پوستر ارائه می شود که 80 مقاله ان خارجی است و پنج مقاله نیز در مجلات بین المللی و معتبر به چاپ می رسد.
هدف اصلی کنفرانس بر انتقال دانش تجربیات دانشگاهیان، اندیشمندان و صنعتگران در مباحث مهندسی صنایع به ویژه سیستم های هوشمند و کاربرد آن در سیستم های تولیدی و مدیریتی است.
سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع به میزبانی دانشگاه علوم و فنون مازندران و با همکاری انجمن علمی مهندسی صنایع کشور به صورت 2 روزه است و امروز و فردا پنجشنبه در بابلسر ادامه دارد .
خبرنگار: فریبرز سیفی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/7343
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.