به گزارش ایرنا، حسین خواجه بیدختی روز سه شنبه در نشست تشکل های مردم نهاد و فعال های صنعت گردشگری استان با زهرا احمدی پور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سالن یادگار امام استانداری سمنان افزود : این طرح ها موجب توسعه گردشگری و افزایش رونق اقتصادی در این استان خواهند شد.
وی اظهار داشت : در ٢ سال گذشته در استان سمنان ٢٥ واحد اقامتی با هزار و ٢٥٠ نفر شب اقامت وجود داشت که این میزان واحد اقامتی برای این استان کافی نبوده است.
وی تصریح کرد: در ماه های اخیر برای افزایش ظرفیت گردشگری این استان و توسعه این بخش ، ٦ واحد گردشگری با ظرفیت ٢٨٦ نفر شب اقامت اضافه شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان یادآور شد: ظرفیت گردشگری استان سمنان تا سال آینده ٢ برابر خواهد شد.
وی عبور زائران امام رضا از استان سمنان را یه عنوان یک ظرفیت این بخش برشمرد و گفت : باید بتوان با برنامه ریزی مدون از این ظرفیت عبوری زائران به خوبی استفاده کرد.
وی یکی دیگر از عوامل توسعه گردشگری را استفاده از ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی ذکر و اضافه کرد: در استان سمنان تاکنون ٢٤ واحد بوم گردی به بهره برداری رسیده است و هفت مورد در حال تجهیز است که ٢٥٠ نفر شب ظرفیت اقامتی دارد.
خواجه بیدختی یکی از ویژگی های اصلی اقامت های بوم گردی را بهره برداری سریع از آن ها ذکر کرد و افزود: با افزایش واحدهای اقامتی رقابت سالم در عرصه واحدهای اقامتی در جذب گردشگران به وجود می آید.
وی بیان داشت : یکی از ظرفیت های مغفول مانده استان شمنان، کویر آن است، در کویر جاذبه های بسیار زیادی وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها حوزه گردشگری را در استان توسعه داد.
وی افزود : ١٦ درصد از عرصه زیست محیطی کشور و ٢٥ درصد از ظرفیت مناطق حفاظت شده محیط زیست کشور در استان سمنان واقع شده است و باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان یادآور شد: استان سمنان باید از معبر به مقصد تبدیل شود و ظرفیت های کویر تا کرانه آن بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
وی اظهار داشت : اعتبار ویژه ای برای ٢ محور شمالی متصل به گلستان و مازندران در استان در نظر گرفته شده است که این محورها می تواند استقبال سرمایه گذاران را به همراه داشته باشد.
خواجه بیدختی یکی دیگر از ویژگی های اصلی استان سمنان را صنایع دستی اعلام کرد و گفت: وجود دست بافت های داری ، نساجی سنتی و سفال از هنرهای اصلی این مرز و بوم است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تاکید کرد: مساجد، بقاع، کاروانسراها و تپه ها و بناهای تاریخی بسیار زیادی در این استان وجود دارد که با برنامه ریزی مدون می توان گردشگری را افزایش داد.
زهرا احمدی پور صبح امروز در سفر یک روزه به سمنان، از شماری از بناهای تاریخی فرهنگی این استان بازدید کرد.
این نشست با حضور زهرا احمدی پور رییس سازمان میراث فرهنگی، بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، محمدرضا خبار استاندار سمنان، مهدی زندیه وکیلی معاون استاندار تشکیل شد و شماری از نمایندگان سازمان های مردم نهاد و سرمایه گذاران و هنرمندان استان سمنان مشکلات و نظرات خود را بیان کردند.
گردشگری و شعار تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری از اهداف استان سمنان برای تقویت و توسعه گردشگری و افزایش اشتغال در این حوزه است.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .
٧٣٤١\٦٠٢٦
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.