به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد مهدی احمدی شامگاه شنبه به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در دیدار با امام جمعه آمل ، افزود : خاصیت برنامه های هنری این است که باید مدیریت کنیم و اگر این مدیریت وجود نداشته باشد از چهارچوب حاکمیتی خارج می شود.
وی تاکید کرد : برنامه های هنری هدایت شده سبب کاهش جرائم و معضلات اجتماعی می شود و ما باید برای این منظور زمینه نشاط مشروع جوانان را تامین کنیم.
احمدی ، وظیفه اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نظارت و حمایت از جریانات فرهنگی ، هنری و مذهبی دانست و گفت : در این راستا تفویض کردن امور به بخش خصوصی یکی از مواردی است که در اولویت برنامه های این وزارتخانه قرار دارد.
وی افزود : ظرفیت ها و استعدادهای بسیار خوبی در حوزه های مختلف قرآنی ، فرهنگی و هنری در استان ها داریم و باید این استعدادها را شناسایی و از این ظرفیت استفاده کنیم .
احمدی گفت : امروز زبان هنر از زبان خطابه تاثیر بیشتری دارد و هنرمندان می توانند با یک برنامه ریزی منطقی بسیاری از خوبی ها و ارزش ها را به جامعه منتقل کنند.
** اعتماد سازی وزارت ارشاد در فضای فرهنگی و هنری
مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار داشت که این وزارتخانه در سال های اخیر اعتماد سازی خوبی را در فضای فرهنگی و هنری ایجاد کرده است و با این امر می توان پشتوانه خوبی به نام اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در عرصه های مختلف داشته باشیم.
وی افزود : هدایت و نظارت ائمه جمعه می تواند جلوی بسیاری از ناهنجارهایی را که در عرصه هنر ایجاد می شود ، بگیرد و رهنمودهای این عزیزان اثرگذار است.
او ادامه داد : با هدایت پدرانه ائمه جمعه در شهر و همکاری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، باید یک نشاط شرعی در جامعه ایجاد شود ، چون اگر خدای نکرده در این مسیر حرکت نکنیم ، از طرف دشمنان خارجی نشاط کاذب به مردم تزریق می شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت : اقتضای جوانی این است که تلاش کند و ما باید برنامه ریزی داشته باشیم تا هدایت ها در جهت صحیح باشد و اگر در نظام فکری برنامه ریزی برای نشاط جوانان وجود داشته باشد مشکلات کمتری خواهیم داشت.
احمدی گفت : باید نگاهها را عوض کنیم و ضروری است تا در چهارچوب قانون حرکت کنیم و اگر تمام برنامه های هنری قانونی باشد با مشکلات کمتری رو به رو خواهیم بود.
وی افزود : کسانی که با مجوز برای برگزاری برنامه های هنری اقدام می کنند تمام جوانب را در نظر می گیرند و اگر مدیریت درست کنیم شاهد برنامه های شاد که مورد پسند مردم باشد خواهیم بود.
امام جمعه آمل هم دراین دیدار گفت : دادن مجوز برای برنامه های هنری باید کارشناسی باشد و مسائل شرعی و خواسته های جامعه دیده شود تا خدای نکرده مشکلاتی به وجود نیاید.
حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی افزود : متاسفانه در جامعه شهری امروز گریه ها عمومی و شادی و خنده ها مخفی شده است و کسانی هستند که برداشت های نادرستی از اسلام ناب محمدی دارند ، در حالی که ائمه اطهار (ع) به شاد بودن تاکیدات فراوانی داشتند.
وی ادامه داد : زیبنده جامعه اسلامی نیست که جوانان برای شاد بودن به دنبال برنامه های زیرزمینی بروند و نیاز است تا مدیران فرهنگی با برنامه ریزی حرکت کنند .
امام جمعه آمل گفت : ما با برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مخالف نیستیم بلکه نباید با دادن مجوزها ، ارزش های نظام و اسلام زیر سئوال برود.
خبرنگار: مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.