سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قصرشیرین در حاشیه آیین گشایش این سینما به خبرنگار ایرنا گفت: سینما غدیر قصرشیرین از سال 94 در قالب سینما روشن که در سراسر کشور باب شده بود، راه اندازی شد.
بهنام نوربخش افزود: این سینما امسال به طور رسمی تاسیس و ثبت شد و هم اکنون یکی از سینماهای شناسنامه دار کشور است.
وی اظهارکرد: با رایزنی صورت گرفته با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سینما شهر تهران، تجهیزات مورد نیاز سینما غدیر قصرشیرین با صرف 800 میلیون ریال اعتبار خریداری شد و اکنون به یکی از به روز ترین سینماهای کشور تبدیل شده است.
وی گفت: همزمان با سراسر کشور، فیلم های سینمایی هر شب راس ساعت 18 تا 20 به صورت نیم بها نسبت به سینماهای دیگر شهرستان ها به ازای هر نفر 50 هزار ریال در سینما غدیر قصرشیرین اکران می شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قصرشیرین بیان کرد: استقبال جوانان و خانواده ها از این مکان فرهنگی بسیار بالاست و هم اکنون شهروندان با پرداخت کمترین بها می توانند برای دیدن فیلم هایی که هر شب از سینماهای کشور اکران و پخش می شود، به سینما غدیر این شهرستان مراجعه کنند.
نوربخش ، این حرکت ارزشمند را گامی برای ارتقای سطح فرهنگ مردم براساس تاکید رهبر معظم انقلاب با توجه به جایگاه ارزشمند سینما و همچنین ایجاد شرایطی برای سینما دوستان برای دیدن فیلم های روز، بیان کرد.
این نخستین سینما بعد از جنگ تحمیلی در شهرستان مرزی قصرشیرین است که به پخش فیلم های روز کشور برای مخاطبان و علاقه مندان در این شهر می پردازد.
با توجه به این که قصرشیرین یک شهرستان مرزی و فاقد یک خانه سینما بود، این نیاز حس می شد تا با آغاز به کار سینما در این شهرستان برای ارتقای فرهنگ مردم اقدام اساسی صورت گیرد که اکنون این مهم عملیاتی شد.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد که در مدت جنگ تحمیلی بیش از 2 سال به اشغال نیروهای بعثی درآمد و قبل از جنگ از نعمت سینما برخوردار بود که با آغاز جنگ تحمیلی و تخریب کامل شهر تاکنون به مدت 35 سال فاقد سینما بود.
با راه اندازی این سینما تعداد سینماهای فعال استان کرمانشاه به سه سینما افزایش یافت.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.