معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یارانه کتاب در ۳ سال گشته افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

به گزارش جماران به نقل از روابط عمومی ارشاد بوشهر، علی اصغر کار اندیش اظهار داشت: استان بوشهر با سابقه‌ای دیرینه مهد علم، ادب و فرهنگ است و در عرصه دفاع از دین و مرزهای کشور همچون نگینی در کشور می درخشد.

کاراندیش گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید افراد از دوره کودکی با کتاب انس و الفت گیرند.

کاراندیش افزود: اگر جامعه‌ای بخواهد به پیشرفت برسد باید در آن جامعه تحقیق و پژوهش تاثیر گذار باشد، آن جامعه توجه به کتاب و کتاب خوانی داشته باشد.

وی بیان کرد: ما می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که کتاب را در سبد خانواده ها قرار دهیم که سرانه مطالعه را بالا ببریم.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه‌ها می‌تواند هم ناشر و نویسنده نسبت به عرضه کتاب های خود اقدام کنند هم مردم می توانند به کتاب های مورد نظر خود به آسانی دسترسی پیدا کنند.

کار اندیش همچنین افزود: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نباید در انتظار محدود دستگاه های خاصی باشیم بلکه بخش های دولتی و غیر دولتی باید همگان در این راستا تلاش کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع در ادامه بیان کرد: در سه سال گذشته یارانه کتاب افزایش ۵۰ درصدی داشته و این روند افزایشی برای سال ٩٦ نیز پیش بینی شده است.

کاراندیش افزود: استان بوشهر همواره از وجود افراد فرهیخته و اهل قلم بهره برده که برگزاری مداوم و باشکوه نمایشگاه‌های کتاب نشان از اهمیت کتاب در بین مردم این استان دارد.

درپایان آیین افتتاحیه از کتاب انوار الهدی نوشته غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر با حضور حاضران رونمایی شد.

منبع: مهر

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.