به گزارش خبرنگار ایرنا ، جعفر احمدی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان که در محل نیروگاه شهید سلیمی برگزار شد ، افزود : با توجه به این مقدار اعتبارات در نظر گرفته شده 182 پروژه برای شهرستان تعریف شده است.
وی ادامه داد : این پروژه ها در بخش انرژی ، کشاورزی ، ورزش ، فرهنگی ، بهزیستی ، آموزش ، ایثارگری ، تجارت ، آبرسانی و ... تعریف شده است.
فرماندار نکا با اعلام اینکه از 175 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای شهرستان نکا تاکنون 23 میلیارد و 500 میلیون ریال تخصیص یافته است که برای این 53 پروژه تامین اعتبار شده است.
احمدی گفت: مدیران شهرستانی باید با تمام توان برای جذب اعتبارات استانی و ملی برای شهرستان اقدام کنند تا بتوانیم پروژه های نیمه تمام را به اتمام رسانده و پروژه های تعریف شده را به سرانجام برسانیم.
وی همچنین با اشاره به برودت سرما در هفته جاری و همچنین مشکلاتی که از نظر گازرسانی از ترکمنستان بر ما حادث شده است، خاطر نشان کرد : برای این منظور هم صرفه جویی مصرف گاز باید در اولویت باشد.
احمدی افزود : مصرف کنندگان گازخانگی مشکلی برای قطع گاز ندارند اما مصرف کنندگان صنایع، دامداری ها و نانوایی ها باید هر چه سریع تر نسبت به سوخت جایگزین اقدام کنند.
فرماندار نکا با قدردانی از فعالیت های انجام شده در برف و یخبندان و طوفان گذشته ، گفت : در برف امسال کشاورزان و باغداران متحمل خسارت فراوانی شدند که امیدواریم با بسته های حمایتی و خرید تضمینی مشکلات برطرف شود.
وی ادامه داد: اکنون 2 مرکز خرید برای مرکبات در شهرستان نکا دایر است و مشکلی برای خرید مرکبات در این شهرستان وجود ندارد و سالانه 120هزار تن انواع مرکبات در نکا تولید می شود که در سال گذشته این شهرستان، تامین کننده میوه شب عید حدود 10 استان کشور بود.
احمدی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ، گفت : برای اجرای هرچه باشکوهتر و ایجاد امیدواری در بین مردم شور و نشاط انتخاباتی را فراهم و امکانات و تجهیزات لازم را در بدرستی مصرف کرده و از سوء استفاده به نفع یا علیه کاندیداها خودداری شود.
وی افزود : استفاده از امکانات دولتی برای کاندیداها ممنوع است و لذا همه مدیران و کارکنان دولت باید با مد نظر قرار دادن این مساله با وحدت و انسجام برای برگزاری باشکوه و حداکثری انتخابات تلاش کنند.
مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا هم گفت : نیروگاه شهید سلیمی نکا به عنوان یکی از نیروگاههای استراتژیک کشور و از مهم ترین سرمایه های ملی محسوب می شود.
محسن نعمتی افزود : این نیروگاه به عنوان یکی از سرمایه های ملی شامل سیکل ترکیبی و بخار است که دو واحد توربین انبساطی هم به مجموعه اضافه شده است .
وی گفت : در مجموع 2هزار و 214 مگا وات برق نیروگاه نکا تولید می شود .
خبرنگار : مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.