به گزارش خبرنگار ایرنا، علی رئوفی شنبه در نشست هماهنگی همایش بین المللی معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران، اظهار داشت: باید از این فرصت برای رشد و توسعه سواحل مکران در محدوده استان هرمزگان بهترین بهره را برد تا مردم شهرستان های جاسک، سیریک و میناب عواید اجرای این طرح بزرگ را از نزدیک لمس کنند.
وی با اشاره به گستره سواحل بکر مکران از خلیج فارس تا خلیج گواتر، افزود: این سواحل بکر خدادادی فرصتی بی نظیر برای جذب سرمایه گذاران و توسعه و عمران شهرستان های جاسک، سیریک و میناب است.
رئوفی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ملی و راهبردی توسعه سواحل مکران باید بیشترین تلاش را برای رشد و توسعه شهرستان های جاسک ، سیرک و میناب از محل اعتبارات و سرمایه گذاری های توسعه سواحل مکران بکار برد.
وی تصریح کرد: با توجه به برگزاری همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران در چابهار سیستان و بلوچستان با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی باید از این فرصت برای معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری هرمزگان به سرمایه گذاران داخلی و خارجی بهره ببریم.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان نیز در این جلسه بیان داشت: با توجه به شرکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی و همچنین حضور معاون اول رئیس جمهور و پنج وزیر در این همایش اهمیت آن برای استان هرمزگان دو چندان است.
مسعود پاکزاد ادامه داد: در این همایش بزرگ بیش از 350 سرمایه گذار خارجی شرکت دارند و این همایش کاری بزرگ و ملی است که باید برای توسعه استان از آن به بهترن نحو ممکن بهره برد.
وی خاطرنشان کرد: به گونه ای باید برنامه ریزی کرد که هرمزگان در این همایش بزرگ مظلوم نماند و فرصت های سرمایه گذاری این استان در محدوده شهرستان های جاسک، سیریک و میناب به شرکت کنندگان معرفی و آنها ترغیب به سرمایه گذاری در استان شوند.
پاکزاد گفت: با توجه به استقبال هندی ها از سرمایه گذاری در بندر چابهار باید شرایطی فراهم شود این سرمایه گذاران به سمت سواحل هرمزگان نیز جذب شوند و موانع موجود بر سر سرمایه گذاری در این مناطق برای سرمایه گذاران برطرف شود.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان تصریح کرد: سواحل هرمزگان ظرفیت های متفاوت تری نسبت به چابهار دارد که این امر ترغیب کننده سرمایه گذاران است.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به فرصت های بی نظیر صنعتی ، خدماتی ، کشاورزی ، صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی و شیلات در محدوده سواحل مکران، عنوان کرد: در این زمینه ها باید ظرفیت های هرمزگان به سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیش از بیش معرفی شود.
مسعود هندیان افزود: با توجه به حرکت و سمت سوی سرمایه گذاری ها به سمت صنایع دریا محور این ظرفیت باید بیش از بیش مورد توجه و اقبال مدیران قرار گیرد.
وی اضافه کرد: سواحل مکران به دلیل موقعیت ویژه آنها نظیر دسترسی به اقیانوس ها و آبهای آزاد جهان بسیار مستعد برای سرمایه در زمینه های نفت ، گاز ، پتروشیمی ، شیلات و صنایع به ویژه صنایع دریا محور است.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تصریح کرد: طرح های سرمایه گذاری بسیاری در محدوده سواحل مکران شناسایی شده که در حال جانمایی برای جذب سرمایه گذاران هستند.
همایش بین المللی معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران با محوریت ظرفیت های سرمایه گذاری استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان بهمن ماه سال جاری در بندرچابهار برگزار می شود.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.