دکتر محمد علی کریمی مله روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال 92 بنابرقانون ،مجازات اسلامی به عنوان احکام جایگزین حبس به کار گرفته می شود به این صورت که به استناد ماده 66 قانون مجازات اسلامی، مرتکبان جرائم عمدی به جای حبس به مجازات جایگزین حبس محکوم می‌شوند.
وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حفاظت از منابع ملی جنگل، دریا و زمین های کشاورزی استان مازندران ،نگاه قضات دراستفاده از مجازات های جایگزین حبس مانند حفاظت از محیط زیست و عرصه های طبیعی و زمین های کشاورزی ارتقاء یافته است.
وی توضیح داد: احکام جایگزین حبس بیشتر برای مرتکبان بار اولی که برای مجرم و خانواده اش بار روحی و روانی سخت و همچنین بار مالی برای دولت دارد، صادر می شود.
**کاشت یکصد درخت در حاشیه جاده نکا به ساری
معاون فناوری اطلاعات دادگستری مازندران به ذکر چند نمونه از احکام سبز قضایی در سال جاری اشاره کرد و گفت: فردی که صبح زود با اره موتوری در مسیر جاده نکا به ساری مشغول قطع درخت تنومند بوده است با دستگیری ضابطین پس از تشکیل پرونده و برگزاری دادگاه به کاشت یکصد نهال ، آبیاری و مراقبت به مدت 2 سال محکوم شد.
وی اضافه کرد: همچنین افرادی که به صورت غیرقانونی حمل پسماند و زباله ها را داشته اند، محکم به پاکسازی زباله درمنطقه ای از عرصه های طبیعی استان در مدت مشخص شدند.
موسوی ادامه داد: نمونه دیگر احکام سبز قضایی در مورد مجرمان شکار غیر مجاز است که حکم قضایی برای حضور در گشت های زیست محیطی همراه با ماموران در جهت حفاظت از پرندگان صادر شده است.
یک میلیون و 691 هزار هکتار برابر با 70 درصد مساحت استان مازندران را عرصه های طبیعی تشکیل می دهد.
مازندران 338کیلومتر ساحل دریای خزر و 640 هزار هکتار زمین های زراعی وباغی دارد.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده :سید محسن حسن نیا
/1899/6990

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.