دکتر مصطفی جوانیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهبود یافتگان کرونا که از بیمارستان مرخص شدند تا دو هفته باید در قرنطینه خانگی بسر ببرند و همچنین فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: خانواده ها به هیچ عنوان برای خرید و یا کارهای دیگر بیماران زمینه ای را اعم از بیماران دیابتی، فشار خون بالا، ریوی، کلیوی، خونی و یا بیمارانی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می کنند برای خرید از منازل خود خارج نکنند و اگر این افراد دارای تب، ضعف و بی حالی هستند هر چه سریعتر به پزشک خانواده خود مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: عده ای از بیماران کرونایی علامت خفیفی دارند که بدون دارو با سه روز استراحت بهبود می یابند اما این افراد باید ۱۴ روز در قرنطینه خانگی باشند و از منازل خود خارج نشوند.

وی در بخش دیگری بیان کرد: از هفته آینده اصنافی که در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام نکرده باشند واحدهای آنها تعطیل و پلمب خواهد شد.

جوانیان گفت: اصنافی که موفق به ثبت نام در سامانه سلامت نشده باشند تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۸ فروردین ماه فرصت دارند تا اقدام کنند.

زنگ خطر ورود بیماری کرونا به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل که به صورت مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد ، تاکنون بیش از  ۱۵ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کردند که توسط پرسنل درمانی مورد رسیدگی قرار گرفتند و بیشتر این افراد نیاز به بستری نداشتند.

 همچنین بیش از یکهزار و ۷۰۰ بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا هم که در این مدت در بیمارستان های شهرستان بستری بودند و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند، بهبود یافته و ترخیص شدند.

هم اکنون طبق آخرین آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی  به ۱۱۴ نفر کاهش یافت.

شهرستان ۵۳۱ هزار نفری بابل دارای شش بخش و هفت شهر است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هفت بیمارستان آموزشی درمانی شامل بیمارستان آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.