علی بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا در ایران، یک کارگروه در سطح هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی دزفول تشکیل شد و اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ مطرح شد و سپس در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به ایزوله کردن دو بخش در بیمارستان بزرگ دزفول برای بیماران حاد تنفسی، افزود: بیماران مشکوک به کرونا در بخشی از ساختمان اورژانس جدید بستری می‌شوند و اقدامات اولیه برای این افراد صورت می‌پذیرد، همچنین بخش جدید ایزوله حاد تنفسی با در نظر گرفتن تمام اقدامات حفاظتی مورد نیاز بیماران نیز برای بستری آنها تدارک دیده شده و ضمن اینکه بخش آی سی یو ۳ نیز برای بستری بیماران بدحال‌تر در نظر گرفته شده است.

رئیس بیمارستان بزرگ دزفول تصریح کرد: اقداماتی همچون تأمین وسایل کیت حفاظت فردی، استفاده از ماسک و استفاده از ماسک صورت برای پرسنل، پزشکان و پرستاران نیز انجام شده است.

بختیاری عنوان کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود ویروس کرونا طی روزهای آینده به پیک برسد دپوی قابل‌توجهی از داروهای خاص برای بیماران و وسایل مورد نیاز در بیمارستان بزرگ دزفول صورت گرفته است؛ بنابراین به رغم کمبود تجهیزات در کشور بیمارستان بزرگ دزفول از نظر دپوی دارو و تجهیزات مورد نیاز برای درمان بیماران مبتلابه کرونا با کمبود مواجه نیست.

*مردم شکننده زنجیره انتقال ویروس باشند

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مردم باید شکننده زنجیره انتقال ویروس کرونا باشند، گفت: مردم مراحل بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنند و از برگزاری مهمانی، جشن عروسی، تولد، حضور در اجتماعات و رفتن به باشگاه و مکان‌هایی از این قبیل خودداری کنند و فقط در صورت ضرورت به مراکز خرید مراجعه کنند.

رئیس بیمارستان بزرگ دزفول یادآور شد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی اسکناس قابلیت انتقال ویروس کرونا را دارد و همچنین لازم است عموم مردم و به ویژه کارکنان ادارات مسائل بهداشتی در استفاده از خودکار، موبایل و کلید را رعایت کنند و استفاده از الکل برای ضدعفونی را نیز مورد توجه قرار دهند.

بختیاری در خصوص پیک ویروس کرونا نیز توضیح داد: بدیهی است که تعداد مشخصی از مردم دچار این ویروس خواهند شد اما تلاش ما این است دوره زمان این ویروس را طولانی کنیم؛ چرا که اگر یک تعداد ثابت از بیماران در یک دوره زمانی کمتر دچار این ویروس شوند امکانات کم خواهد بود اما اگر زمان ابتلاء طولانی شود پیک بیماری کمتر خواهد بود.

بختیاری در ادامه با تقدیر از تمامی پرسنل درمانی، پشتیبانی و خدماتی بیمارستان بزرگ دزفول، عنوان کرد: در این روزها تعدادی از پرستاران بیمارستان به صورت داوطلبانه حاضر به فعالیت در بخش‌های ایزوله حاد تنفسی شدند که این اقدام خودجوش و انسان دوستانه جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: این روزها که جامعه پرتلاطم است «سلامت مردم» یکی از رکن‌های اساسی امنیت ملی است؛ لذا دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان بزرگ دزفول تلاش می‌کند با رعایت تمام دستورالعمل‌ها و بر اساس راهنماهای طبابت بالینی این مهم را به خوبی انجام دهد.

بختیاری یادآور شد: طی روزهای گذشته یک مادر باردار با سطح هوشیاری بسیار پایین و با استفاده از دستگاه تنفسی در بیمارستان بزرگ دزفول بستری شد که خوشبختانه با زنجیره خدمت‌رسانی درستی که در بیمارستان برقرار است این مادر و فرزند با حال عمومی بسیار مناسب از بیمارستان مرخص شدند.

*مراقبت از گروه‌های در معرض خطر

رئیس بیمارستان بزرگ دزفول افراد مسن، بیماران دیابتی، قلبی، کلیوی، شیمیایی و افراد دارای فشار خون بالا و یا بیماری‌های تنفسی مزمن را از گروه‌های در معرض خطر برشمرد و گفت: مردم در صورت داشتن چنین افرادی در خانواده مراقبت بیشتری از آنها به عمل آورند.

بختیاری یادآور شد: شواهد نشان می‌دهد که این ویروس تمایلی به کودکان و افراد زیر ۱۴ سال ندارد و درگیری زیادی در اطفال وجود نداشته است اما از آنجایی که رفتار ویروس قابل پیش‌بینی نیست از تمام افراد در هر گروه سنی باید نسبت به رعایت بهداشت فردی و عمومی اهتمام داشته باشند.

به گزارش مهر، در حال حاضر ۲۰ نفر با مشکلات حاد تنفسی در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند که تست کرونای ۱۰ نفر از آنها مثبت شده است.

از این تعداد چهار بیمار اهل دزفول، ۲ بیمار از شوش، یک بیمار از گتوند و سه بیمار خارج از محدوده فعالیت دانشگاه علوم پزشکی دزفول هستند.

۲ مرد ۸۱ ساله و ۸۶ ساله از گتوند و شوش نیز بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.