برابر آمار ، در شهرستان ۵۰ هزار نفری کلاردشت، حدود ۱۸ واحد پذیرایی شامل هتل ، متل ،هتل آپارتمان ، مجتمع خدمات رفاهی با برخورداری از یک هزار و ۲۰۰ تخت  و نیز ۴۰۰ باب خانه مسافر وجود دارد.

کامران پولادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با وجود آنکه طرح خانه به خانه از یک ماه پیش در این شهرستان اجرا شد ضمن آنکه طرح های دیگری نیز پس از آن مانند ایست و بازرسی  و طرح فاصله گذاری اجتماعی در نقطه ورودی و خروجی از جمله محور پردد کلنو و جاده عباس آباد به اجرا در آمد اما با همه این اقدامات عده ای از مسافران غیر بومی با همراهی برخی از اهالی بومی و حتی ویلاداران تغییر مسیر داده و در این شهرستان ساکنند.

وی توضیح داد: به عنوان مثال آنچه بررسی شد عده ای از مسافران از جاده کندوان برای سفر به کلاردشت به جای گذر از جاده اصلی مرزن اباد - کلاردشت از طریق محورهای فرعی سنار- کلنو وارد این شهرستان شدند که خوشبختانه با همراهی و همکاری دهیاران ، نیروهای مقاومت بسیج و سپاه ، امنیتی و انتظامی و  اعضای شوراهای اسلامی این واحدهای استیجاری شناسایی و افراد غیربومی ساکن در آنها برابر قانون به بیرون رانده شده و شهرستان را ترک کردند.

فرماندار کلاردشت گفت: نکته مهم تر آنکه از زمان شیوع این ویروس طی تماس تلفنی از سوی مسئولان دستگاه های ذیربط با ویلاداران غیر بومی به آنها توصیه و تاکید شد که تحت هیچ شرائطی حق ندارند ویلاهای خود در ایام نوروز به مسافران اجاره دهند و هرگونه چشم پوشی به این مهم برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

پولادی افزود : هم اکنون طبق گزارش های رسیده از سوی مسئولان دست اندرکار تعداد  شش ویلای اجاره ای به علت چشم پوشی از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و قرارگاه پدافند زیستی استانداری مازندران پلمپ و پس از تشکیل پرونده برای رسیدگی به تخلفات آنها به دستگاه قضا معرفی شدند.

به گفته این مقام مسئول، در شهرستان کلاردشت با توجه به تدابیر اندیشیده شده از گذشته آمار مبتلایان به ویروس کرونا بسیار اندک و تعداد افرادی که تاکنون براثر این بیماری جان باختند سه نفر بوده اند.                

ویلاداران هم مسافر محسوب می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به آن دسته از مسافرانی که در استان مازندران منزل شخصی یا به اصطلاح ویلا دارند هشدار داد که با آنها نیز به مانند دیگر مسافران برخورد خواهد شد. 

سیف الله فرزانه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : ماندن و تداوم حضور گردشگران و مسافران در مازندران به معنای عدم احترام به شرایط حساس کنونی و مردم استان است که مغایر با رسم مهمان نوازی مردم این دیار می باشد. 

بر اساس طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا تا ۲۰ فروزدین صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو  صورت می‌پذیرد. 

شهرستان کلاردشت با جمعیتی دست کم  ۵۰ هزار نفر دارای  یک نقطه شهری و ۱۹ نقطه روستایی است و این شهرستان به علت نزدیکی با جنگل های هیرکانی ، قلل علم کوه ، تخت سلیمان ، چشمه ها و رودخانه های خروشان ، آب و هوای خنک کوهستانی در تمامی فصول سال بویژه نیمه نخست پذیرای میلیون ها مسافر ، گردشگر داخلی و خارجی است.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعداد بیماران مشکوک به کرونا در استان را تا روز گذشته یک هزار و ۳۹۱ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.