دکتر یاسر قزوینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت : با وجود تعطیلی مطب پزشکان خانواده برای پذیرش حضوری، آنها به صورت تلفنی با خانوارهای تحت پوشش خود در ارتباط هستند.
وی اضافه کرد : خانوارهای تحت پوشش پزشکان خانواده ، چنانچه یکی از علایم ویروس کرونا شامل گلودرد، تب ولرز، سرفه خشک دارند، در اسرع وقت با این پزشکان به صورت تلفنی تماس بگیرند و از راهنمایی آنها برخوردار شوند.
دکتر قزوینی اظهارداشت : پزشکان خانواده نیز پیش از تعطیلات نوروزی نسبت به در دسترس بودن، توجیه شدند تا مردم بتوانند در شرایط حساس فعلی مقابله با کرونا راهنمایی و توصیه های پزشکی آنها را داشته باشند.
وی از مردم خواست در صورت داشتن علایم ویروس کرونا به سایت خودارزیابی دانشگاه علوم پزشکی استان مراجعه کنند و از این طریق نیز به سامانه پارسا متصل و تحت پوشش خدمات درمانی قرار گیرند.
در خانه بمانید
قائم مقام انجمن پزشکان خانواده مازندران به تمام خانواده های این استان توصیه کرد ، نوروز باستانی سال جاری را متفاوت از سنوات گذشته برای قطع زنجیره  ویروس کرونا در خانه مانده و دید و بازدید حضوری را به صورت تلفنی داشته باشند.
دکتر قزوینی اضافه کرد : حضور فیزیکی در محافل عمومی و دید بازدید ها باعث انتقال ویروس کرونا  و به خطر افتادن سلامت سایر افراد و اقوام می شود و با در خانه ماندن سلامت خود و دیگران را تامین کنیم.
در مازندران ۶۰۰ پزشک خانواده در قالب طرح نظام سلامت با وزارت بهداشت و درمان قرارداد دارند و هر پزشک خانواده نیز به طور میانگین  دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار جمعیت شهری استان را تحت پوشش خدمات درمانی و سلامت دارند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.