سعدالله وطن خواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه پارکینگ هواپیماها در فرودگاه ساری و اضافه شدن ۱۳ هزار مترمربع به این فضا از جمله این طرح ها است که برای اجرای آن ۴۵ میلیاردریال هزینه شده است.  

وی ادامه داد: پیشتر فرودگاه ساری با داشتن ۱۷ هزار مترمربع پارکینگ هواپیما ظرفیت استقرار سه فروند هواپیما در این فرودگاه فراهم بود که با توسعه این پارکینگ، این ظرفیت به پنج فروند هواپیما افزایش یافته است.  

مدیرکل فرودگاه های مازندران همچنین توسعه باند فرودگاه رامسر را به عنوان دیگر طرحی عنوان کرد که در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می رسد و گفت: این باند پرواز از یک هزار و ۵۰۰ متر به ۲هزارو ۷۵۰متر افزایش یافته است.

وی ایجاد پارکینگ خودرو در فرودگاه ساری به ظرفیت ۵۲ دستگاه خودرو را به عنوان بخش دیگری از پروژه های این دهه نام برد و افزود : برای اجرای این پروژه چهار میلیارد ریال هزینه شده است.

وطن خواه از ایجاد انبار مرکزی به وسعت ۳۶۰ متر، نصب برج روشنایی، نصب سامانه نظارتی، بهسازی ابنیه، تجهیزات حرارتی و برودتی در فرودگاه ساری خبر داد و گفت : بیشتر از ۹۰ میلیارد ریال هزینه این تعداد پروژه در این فرودگاه شده است.

وی محل تامین اعتبار اجرای این طرح ها را اعتبارات ملی که از سوی شرکت فرودگاه های کشور اختصاص یافته است، اعلام کرد.

مدیرکل فرودگاه های مازندران به در حال اجرا بودن ۲ پروژه حصارکشی و زهکشی و ایجاد فاضلاب در فرودگاه ساری اشاره کرد و گفت: برای اجرای این پروژه ها ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار شرکت فرودگاه های کشور اختصاص یافته است.

سالانه با انجام ۶ هزار و ۴۸۰ پرواز در فرودگاه‌های ساری، نوشهر و رامسر در استان مازندران ۶۲۲ هزار مسافر از طریق این سیستم حمل‌ونقل به مقاصد مختلف در سراسر کشور جابه‌جا می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.