مجید عبدالهی روز دوشنبه در مراسم افتتاح ایستگاه آبرسانی شهدای لاریم که در جویبار برگزار شد ، افزود : به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر ۱۳ پروژه آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان در ۲۶ روستای استان مازندران به بهره برداری می رسد.

وی تعداد افرادی که در دهه مبارک فجر امسال از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند را ۲۰ هزار نفر  جمعیت روستایی اعلام کرد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستائی مازندران این طرح ها را شامل تجهیز هفت حلقه چاه ، لوله گذاری خط انتقال حدود ۳۶ کیلومتر ، بهسازی یک دهنه سیستم آبرسانی ، ۱۶ باب مخزن ذخیره به حجم ۲ هزار و ۳۱۰ متر مکعب و شبکه توزیع حدود ۴۵ کیلومتر اعلام کرد .

عبدالهی با اشاره به اینکه تا پایان دهه مبارک فجرامسال ۱۰ پروژه تجمیعی شهری با هزینه ای بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد ، گفت : با به بهره برداری رسیدن این طرحها ۴۵ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

وی در پایان با بیان اینکه ایستگاه آبرسانی شهدای لاریم با مخزن ۵۰۰ متر مکعب و هزینه ای بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید، افزود :با راه اندازی این مخزن تاحدودی مشکل آب شرب اهالی روستای لاریم رفع می شود زیرا این مخزن برای ذخیره و تامین فشار آب بسیار حائز اهمیت است.

با به بهره برداری رسیدن از طرح ایستگاه آبرسانی شهدای لاریم ۶ هزار نفر از نعمت آب اشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

 دهه فجر سال جاری ۳۴۳ طرح عمرانی با ۲هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال هزینه در روستاهای مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

بر اساس آمار در دهه فجر سال قبل به مناسب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۷۷۶ پروژه و اعتباری حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال بهره برداری شد.
آمار جمعیت استان مازندران  طبق آمار سرشماری سال ۹۵ حدود سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر بود که ۵۳ درصد از این جمعیت در ۵۸ شهر و ۴۷ درصد از جمعیت نیز در حدود سه هزار روستای این خطه شمال کشور سکونت دارند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.