حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر محمدی لایینی روز دوشنبه در اجتماع فاطمی با عنوان " کوثر ولایت " که به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ساری برگزار شد، افزود : در زمان انقلاب اسلامی و دیگر مناسبت های تاریخی و سیاسی کشورمان، زنان با حضور در راهپیمایی ها و اجتماعات حمایت گرانه در پایداری انقلاب تلاش و نقش خود را ایفا کردند.

وی ادامه داد : جامعه بانوان کشورمان با زمان شناسی، بصیرت و وظیفه شناسی زیادی که در زمان انقلاب اسلامی داشته اند امام خمینی (ره) از آنان به عنوان قشری که همچون رهبری نقش دارند، نام برد.  

امام جمعه ساری همچنین به حضور بانوان در دیگر عرصه های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : بانوان در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم نیز دوباره نقش خود را ایفا کردند و لازم نبود که آنان اسلحه به دست بگیرند بلکه در تدارک و ایجاد روحیه در افراد خود را نشان دادند.  

وی افزود : بانوان کشورمان با پرورش و اعزام فرزندانشان به جبهه های دفاع حق از باطل، بدینگونه در این عرصه حضور یافتند که این تلاش ها ارزشمند و قابل ارج نهادن هستند.

محمدی لایینی گفت : همان طور انقلاب اسلامی با نقش آفرینی جامعه بانوان به وجود آمد و نقش آنها کمرنگ تر از نقش مردان جامعه نبود امروز نیز این قشر باید همچنان نقش اجتماعی خود را در جامعه ایفا کنند.

وی در تعریف نقش اجتماعی گفت : همان طور که زنان به عنوان خواهر، همسر و مادر در خانواده خود به اجتماع کوچک وظیفه خود را انجام می دهند و این کار را وظیفه خود می دانند در جامعه نیز نسبت به مسائل باید نقش اجتماعی خود را انجام بدهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه میان حفظ وظایف شخصی و نقش آفرینی یک زن در جامعه تضادی وجود ندارد، افزود : هستند بانوان فرهیخته و توانمندی که ضمن حفظ حریم شخصی به عنوان یک فرد از جامعه  نقش هایی همچون کارمند، استاد دانشگاه، سخنران و پژوهشگر را انجام می دهد و بدین گونه حضور خود را در این اجتماع اثبات می کند.  

وی از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان نمونه سرآمد همه زنان عنوان کرد و ادامه داد : این حضرت با حضور در جمع ها حتی اجتماع مردانه با ایراد سخنرانی در دفاع از ولایت به بیان حق گویی پرداخت و پشتوانه ولایت بود.

امام جمعه ساری تاکید کرد : بانوان امروز جامعه ما نیز با تبعیت از زندگی شخصی و اجتماعی این بانوی ارزشمند دینی در مقابل الگوهای غربی و غرب پسند که به جامعه القا می شود ایستادگی می کنند و در این راه نیز مُصر هستند.

محمدی لایینی همچنین دوران ۴۰ ساله پس از انقلاب اسلامی را دوران تجسم نقش آفرینی جامعه زنان توصیف کرد و گفت : هرچند این قشر توانسته اند در این انقلاب نقش و جایگاه خود را به منصه ظهور برسانند اما هنوز راه باقی مانده زیادی را در این زمینه پیش رو داریم.  

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز در این همایش گفت : این اداره کل علاوه بر برگزاری برنامه های روتین اداری همچون معیشت، اشتغال و حمایت از بانوان، برگزاری همایش ها بمناسبت های مختلف را در دستور کار دارد.

سمیه قاسمی طوسی افزود : برگزاری این همایش ها باعث می شود تا حضور زنان در اجتماع پررنگ تر شود و این روند تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.