اسفندیار نظری روز شنبه در حاشیه همایش شوراهای آموزش و پرورش در کانون شهید باهنر نوشهر  افزود: ۷۶ پروژه از ۱۷۶ پروژه نیمه کاره آموزش و پرورش در مازندران توسط خیرین در حال ساخت و تکمیل است.

وی ادامه داد: برای تکمیل یکصد پروژه نیمه کاره باقی مانده که توسط آموزش و پرورش در حال ساخت است حداقل به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اعتبارات کم این اداره و تجهیزات و امکانات مورد نیاز خواستار محقق شدن پرداخت ۵ درصد عوارض شهرداری ها به آموزش و پرورش شد.

نظری به تعامل خوب شهرداری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا ، دهیاران، بخشداران و فرمانداران اشاره کرد و گفت: حدود ۹۰ درصد تعهد شهرداری ها در سال تحصیلی گذشته محقق شده است. 

وی با اشاره به کمبودها در حوزه هنرستان افزود: در حال حاضر حداقل ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای فراهم شدن حداقل استاندارد نسبی در هنرستان های مازندران نیاز است.

نظری تصریح کرد: هم اکنون ۴۱/۵ درصد دانش آموزان متوسطه دوم مازندران با جمعیت ۴۴ هزار نفری در حوزه فنی و حرفه ای و کار و دانش مشغول تحصیل می باشند.  

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت برای افزایش مهارت آموزی دانش آموزان اظهار داشت: تجهیز هنرستان ها به همراه تامین نیروی انسانی با توجه به تغییر کتاب درسی براساس سند تحول بنیادین این وزارتخانه ، ضروری است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران افزود: بزودی  ۸ میلیارد تومان از محل ۲ درصد درآمد فروش گاز برای تجهیز هنرستان های مازندران اختصاص خواهد یافت.

نظری با اشاره به استاندارد نبودن ۵۰ درصد از هنرستان های مازندران ، از خیرین خواست به منظور استاندارد سازی هنرستانها، این نهاد را کمک کنند.

وی یکی از مشکلات آموزش و پرورش کشور و به تبع آن استان را پراکندگی مراکز آموزشی اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۱۹۹ مدرسه در مازندران با ۳ تا ۱۰ دانش آموز دایر است و ۱۲ مدرسه نیز به صورت تک نفره ( دانش اموز)  فعالیت می کند.

نظری خاطرنشان کرد: با ایجاد مجتمع های آموزشی علاوه بر ارتقای کمی و کیفی آموزشی و پرورشی شاهد کاهش کمبود نیرو انسانی و تجهیزات خواهیم بود.

۵۳۸ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری در مقاطع مختلف در  ۴ هزار و ۴۰۰ مدرسه استان مازندران در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.