مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: روزانه در شهر بوشهر بنابر فصل های مختلف بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن زباله تولید می شود که با توجه به شرایط خاص آب و هوایی نیاز است در کوتاه ترین زمان ممکن جمع‌آوری و به صورت اصولی دفن شود.

حسن شجاعی پور افزود: از این میزان حدود ۸ تا ۹ تن پسماند خشک در سطح شهر جمع‌آوری می‌شود، این در حالی است که براساس استاندارد باید ۳۰ درصد پسماندهای شهری باید از نوع خشک باشد.

وی ادامه داد: در این ارتباط از ۲ سال گذشته "طرح تفکیک از مبدا پسماند"، در شهر بوشهر آغاز شده و در قالب تفاهم نامه با برخی از دستگاه‌ها از جمله اداره‌های کل بهزیستی و آموزش و پرورش با هدف آموزش و نهادینه سازی این طرح منعقد شده است.

شجاعی پور بیان کرد: در سه ماه ابتدایی سال جاری نیز تمامی شهروندان بوشهر در قالب طرح یاد شده آموزش های لازم را فراگرفتند که پیش بینی شده با نهادینه سازی تفکیک از مبدا پسماند میزان جمع‌آوری پسماندهای خشک شهر بوشهر به مراتب بیش از ۹ تن کنونی شود.

وی گفت: برای جمع آوری پسماند شهر بوشهر ۴۱۰ نیروی کارگری و ۶۰ دستگاه خودرو مکانیزه فعال هستند که در بخش‌های مختلف جمع‌آوری پسماند، تنظیف شهری، و لایروبی ۳۸ کیلومتر کانال‌های شهری فعالیت دارند و هزینه پرداختی ماهانه به پیمانکار فعالیت بخش‌های یاد شده نیز حدود ۱۹ میلیارد ریال است.

شجاعی پور بیان کرد: لایروبی کانال های شهری شاید دشوارترین فعالیت سازمان مدیریت پسماند شهرداری بوشهر باشد زیرا علاوه بر گرمای خاص، کارگران باید گازهایی سمی را نیز متحمل شوند.

وی گفت: در برخی از موارد برای لایروبی کانال میزان گازهای سمی و خطرناک بحدی است که کارگران ناگزیر به نصب کپسول اکسیژن می‌شوند.

شجاعی پور یادآور شد: کانال‌های شهری بوشهر در سال به طور متوسط سه تا چهار بار لایروبی می‌شوند که این لایروبی نقش قابل توجهی در کاهش آبگرفتگی‌های ناشی از باران دارد.

وی افزود: تنظیف خیابان‌های اصلی بوشهر بصورت شبانه روزی و کوچه به کوچه بین ۲ تا ۳ بار در هفته انجام می‌گیرد.

شجاعی پور اظهار داشت: در موضوع جمع آوری سگ‌های سرگردان بوشهر از محدود شهرهایی است که سازمان مدیریت پسماند به طور جدی به این حوزه ورود کرده است.

وی گفت: اکنون کمپ محل نگهداری سگ‌های بی صاحب در محدوده‌ای ۲ هکتاری حصار کشی و امکانات مورد نیاز نگهداری در آن تامین شده است.

شجاعی پور یادآور شد: در این کمپ عملیات سمپاشی هر ماه ۲ بار و شست و شو به صورت روزانه صورت می‌گیرد.

وی افزود: سال گذشته در شهر بوشهر ۱۵۰ قلاده سگ عقیم سازی شد و در این شهر به دلیل وجود محدوده خارج از دسترس مانند ادرای و نظامی امکان صفر کردن سگ‌ها وجود ندارد.

شجاعی پور گفت: سگ‌های موجود در این مناطق بخشی از آنها در شب راهی محدوده شهری می‌شوند که پس از تلاش برای گرفتن آنها به مناطق یاد شده فرار می‌کنند.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق نیز شهروندان برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب ممانعت می‌کنند که انتظار است در این زمینه همکاری بیشتری با سازمان پسماند صورت گیرد.

شجاعی پور تاکید کرد: در کمپ نگهداری سگ‌های بلاصاحب بوشهر تاکنون مرگ با ترحم برای آنها نداشته‌ایم مگر اینکه به دلیل بیماری تلف شده باشد.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.