مهدی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صلاحیت ۷۶ تن از داوطلبان هم در این مرحله به استناد نتایج استعلام های صورت گرفته از دستگاههای چهارگانه پیش بینی شده در قانون، تایید نشده است.

وی توضیح داد: داوطلبانی که صلاحیتشان از سوی هیات های اجرایی انتخابات رد شده است، از امروز به مدت چهار روز فرصت دارند، شکایت خود را به صورت مستند به هیات های نظارت بر انتخابات استان ارایه دهند و این هیات ها نیز طبق قانون ۲۰ روز فرصت دارند تا به شکایت داوطلبانی رد صلاحیت شده و سایر داوطلبان دیگر رسیدگی کنند.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مازندران گفت: قانون انتخابات مراحل مختلفی را اعم از هیات نظارت استانی، هیات نظارت مرکزی و شورای نگهبان برای بررسی شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده، پیش بینی کرد و این روند قانونی می تواند از سوی داوطلبانی که شکایت نسبت به رد صلاحیتشان دارند، پیگیری شود.
محمدی مرحله نخست شکایت داوطلبان پس از عدم تایید صلاحیتشان در هیات های اجرایی را هیات های نظارت استانی اعلام کرده است.
وی اضافه کرد : در مازندران در مجموع ۴۱۸ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که تا کنون ۴۶ نفر هم از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف دادند.

و صلاحیت ۷۶ نفر نیز به تایید نرسید که با احتساب آمار انصرافی و رد صلاحیت شدگان، حدود ۲۹۶داوطلب همچنان در گردونه رقابت های انتخاباتی حضور دارند.
بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران همزمان با سراسر کشور از ۱۷ آذر ماه شروع شد و به مدت ۱۰ روز ادامه داشت و صبح امروز نیز طبق قانون صلاحیت داوطلبانی که در هیات های اجرایی به تایید نرسیدند به این افراد ابلاغ شد تا بتوانند در فرصت چهار روزه شکایت خود را به هیات های نظارت اعلام کنند.
مازندران ۹ حوزه انتخابیه و ۱۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.