مجید خورشیدی روز چهارشنبه در آئین افتتاح ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: داوطلبان ورود به عرصه انتخابات با رعایت قانون باید مراحل انتخابات را پشت سر بگذارند و در زمان و مهلت قانونی تعیین شده برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: همه دست‌اندارکاران امر انتخابات برای برگزاری سالم، قانونمند و پرشورکه زیبنده مردم و نظام جمهوری اسلامی است، تلاش می‌کنند.

خورشیدی اضافه کرد: بی‌طرفی، امین دانستن و امانت‌داری در عرصه انتخابات باید به نظر مردم اثبات شود و ما مسئولان باید با عملکردمان و نه در بیان سلامت انتخابات را ثابت کنیم.

وی تاکید کرد: رعایت اصل بی‌طرفی باید سرلوحه کار همه دست‌اندرکاران امر انتخابات از جمله ناظران و مجریان باشد.

خورشیدی افزود: کار انتخابات از مدت‌ها قبل آغاز شده‌است و امروز همزمان با چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان شور و شوقی‌ بهتر از گذشته در مراکز حوزه‌های انتخابیه استان وجود دارد به نحوی که تعداد بیشتری از داوطلبان در این مدت نسبت به دوره‌های گذشته شرکت کردند.

وی ادامه داد: حضور پرشور داوطلبان در مراکز حوزه‌های انتخابیه استان بوشهر در عرصه انتخابات بیانگر مشارکت فعال‌تر جامعه در فرایند است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تلاش اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت برای هرچه بهتر برگزار کردن انتخابات است.

قائم مقام و سخنگوی هیات نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: براساس اصل ۹۹ قانون اساسی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و همه پرسی مجلس برعهده شورای نگهبان است.

خلیل رضایی افزود: کار انتخابات در عمل با ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز و تاکنون این روند با تعامل خوب هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی در دست اجرا است.

وی بیان کرد: احساس مسئولیت مجریان انتخابات در سلامت آن به حضور هرچه بیشتر مردم در عرصه انتخابات کمک می‌کند.

رضایی با اشاره به برخی خلاءهای قانونی گفت: هرچند افراد به دنبال گرم کردن تنور انتخابات هستند اما کار تبلیغات باید در زمان مشخص انجام شود این درحالی است که امروز بسیاری از داوطلبان با استفاده از فضای مجازی عکس‌ها و پوسترهای تبلیغاتی خود را منتشر می‌کنند.

وی ادامه داد: تبلیغات زودهنگام تخلف به شمار می‌رود و ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی موظف است به این تخلف‌ها با دقت رسیدگی کند.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.