محمود شعبانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این که امسال دومین سال اجرای طرح ملی همیار مشاور است، افزود: همیاران مشاور در ۳۰۰ هزار کلاس درس فعال هستند و نقش رابط را میان دانش آموزان و مشاوران ایفا می کنند. 

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت: از ابتدای سال تحصیلی تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار مراجعه دانش آموزان به مشاوران مدرسه را ثبت کردیم که از این تعداد حدود ۶۰ هزار مورد مربوط به همیاران مشاور بود. 

وی عملکرد دانش آموزان همیار را " بسیار عالی " توصیف کرد و افزود: در حال حاضر مهم ترین خروجی مثبت طرح همیار مشاور، افزایش اعتماد دانش آموزان به همکلاسی ها برای حل مشکلاتشان است. 

شعبانی نگاه صرف جلوگیری از آسیب های اجتماعی به طرح همیار مشاور را " اشتباه " دانست و گفت: طرح همیار مشاور تمامی مشکلات و مسائل دانش آموزی را در برگرفته و نقش تسهیل کنندگی ارتباط دانش آموزان با مراجع حل کننده را دارد. 

وی حوزه های ورود همیاران مشاور را شامل آسیب های اجتماعی ، مهارت زندگی ، مشکلات و عقب افتادگی های درسی ، محرومیت ها، استعداد یابی ، اعتیاد ، خانواده و دیگر مسایل معرفی کرد.

مسئول دبیرخانه دائمی طرح ملی همیار مشاور با اظهار این که فعالیت همیار مشاور بر پایه اعتماد خود دانش آموزان است، گفت: هیچ اجباری در این طرح وجود ندارد. 

وی افزود: البته هنوز استعدادهای طرح همیار مشاور به صورت کامل شکوفا نشده است و باید به آن زمان داد و بعد ارزیابی کرد. 

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران همچنین به افزایش حدود ۴۵ درصدی همیاران مشاور در مدارس این استان خبر داد و گفت که امسال پنج هزار و ۷۰۰ دانش آموز استان آموزش همیاری مشاور را طی کرده و اکنون فعالیت دارند. 

استان مازندران پس از میزبانی ۲ دوره طرح ملی همیار مشاور، امسال موفق به کسب مسئولیت دبیرخانه دائمی این طرح از سوی وزارت آموزش و پرورش شد .

طرح ملی همیار مشاور نخستین بار از سوی آموزش و پرورش مازندران پیشنهاد شد. این طرح با هدف ایجاد پلی ارتباطی از جنس دانش آموزان با دانش آموز جهت کاهش آسیب ها ،محدودیت ها و مشکلاتشان اجرایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.