به گزارش خبرنگار ایرنا ، علیرضا کاظمی روز سه شنبه در سومین دوره همایش کارشناسان قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش پرورش در سالن همایش های مجتمع شهر سبز رامسر افزود: در حال حاضر ۴۵ هزار مربی پرورشی در کشور داریم که این کمبود در این نهاد کاملا مشهود است.

وی با بیان اینکه ساخت و تجهیز و فضای آموزشی دارالقران ها و کانون ها به فراموشی سپرده شد، گفت:  توجه به پیوند زدن بین قرآن و عترت با دانش آموزان علاوه بر کاهش آسیب‌ها می توانند در تکمیل دروس نیز نقش بسزایی داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت اموزش و پرورش خواستار ایفای نقش پرورشی در کنار نظام آموزشی در نصب، ارزیابی مدیران و وضعیت پرورشی دانش آموزان شد و گفت: در حال حاضر رویکرد مدارس در کشور صد در صد آموزشی است و کمتر به بحث پرورشی توجه می شود.

کاظمی افزود: در حال حاضر ۱۹ درصد برنامه های سند تحول بنیادی نظام آموزشی و پرورشی یعنی ۵۱ برنامه از ۲۵۱ برنامه مربوط به حوزه پرورشی و فرهنگی است که اولویت این برنامه های ترویج فرهنگ عترت و قران است.

وی ادامه داد: از مجموعه برنامه های حوزه پرورشی ۱۸ برنامه برای نماز، ۱۰ برنامه برای عترت و ۸ برنامه قرآنی و ۲ برنامه امر به معروف و یک برنامه خلاقانه پیش بینی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت اموزش و پرورش گفت : برای توسعه کمی و کیفی نماز جماعت در کشور هم اکنون ۲۰ هزار روحانی در  ۷۰ هزار مدارس نماز جماعت اقامه می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت ا موزش و پرورش با بیان اینکه در سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش اموز در حفظ جز۳۰ در کشور مشارکت داشتند ، گفت :  یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در ۷۵۰ دارالقران جذب شده است.

کاظمی همچنین از تولید ۷۰ عنوان کتاب برای سنین مختلف خبر داد و گفت : علاوه بر این  ۳۲ ماهنامه نیز برای ترویج معارف قرآنی چاپ و منتشر می شود.

وی خواستار توجه بیشتر خانواده ها به مسائل پرورشی با توجه به اثر بخشی آن شد و گفت: امروز خانواده ها تنها مسائل درسی را مورد توجه قرار می دهند و در بوجود اوردن این وضعیت ما نیز مقصر هستیم.

این همایش به مدت سه روز و با هدف تبیین فعالیت های دو ساله حوزه قرآن ، تحلیل برنامه های جدید و تبادل اندیشه و اطلاعات پیرامون برنامه ها با رویکرد سند تحول بنیادین در اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر برگزار می شود.

در این همایش یک هزار و  ۲۰۰ نفر  فعالان و کارشناسان حوزه قرآنی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور حضور دارند.

بیش از ۵ هزار مربی قرانی در ۷۵۰ مرکز دارالقران وابسته به وزارت آموزش و پرورش مدارس سطح کشور به دانش اموزان و قرآن اموزان در ۱۰ سطح اموزش می دهند.

۱۶۵۴/۱۶۰۲/۹۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.