نورعلی عباسپور روز سه شنبه در حاشیه سفر خود به ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هشت میلیون نفر از خانواده های دانش آموزان در دوره های آموزش خانواده در سال گذشته شرکت کردند.
وی با بیان اینکه همراهی خانواده، مدرسه، اولیا و مربیان یکی از مهمترین اهداف فعالیت های انجمن اولیا مربیان است، گفت: 97 هزار مدرسه کشور انجمن اولیا مربیان دارد و موظفند دوره های آموزش خانواده را که جزو مسوولیت انجمن هر مدرسه می باشد را متناسب با نیازهای اولیا و دانش آموزان برگزار کنند.
وی با بیان اینکه این آموزش ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم است، افزود: آموزش های مستقیم در کلاس های درس بوده و آموزش های غیر مستقیم شامل تولید و انتشار مجله پیوند، منابع و کتاب هایی است که توسط انجمن ارائه می شود.
وی بیان کرد: هم اکنون توسط تلویزیون تعاملی هفت دوره 80 دقیقه ای آموزشی پیش بینی و بارگذرای شده که ویژه اولیا می باشد و افرادی که عضو هستند می توانند از آن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه آموزش خانواده ها در دوره پیش دبستانی یک برنامه برای سال آینده است، اضافه کرد: این آموزش برای خانواده ها الزامی می باشد و باید برای ثبت نام فرزندانشان در دوره اول ابتدایی این گواهی را ارائه کنند.
مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با توجه به اهمیت برگزاری این دوره برای اولیا گفت: بیشترین مداخله خانواده در دوره پیش دبستانی است و به نظر می آید سبک زندگی کودکان در آن دوران مشخص می شود.
وی بیان کرد: در شروع تحصیل این آموزش ها می تواند ارتباط بین خانواده و مدرسه را تقویت کند و خانواده ها هم نقش بیشتری در این زمینه ایفا کنند.
به گزارش ایرنا بیش از 14 میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می کنند.
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.