به گزارش ایرنا مهدی رفیعی روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: باید به موضوع فاصله گرفتن نوجوانان و جوانان با خانواده به ویژه در قشر دختران، ورود کنیم و با اجرای برنامه ها و کلاس های آموزشی به این موضوع رسیدگی کنیم.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده که 72 هزار و 300 دانش آموز در خوزستان زیر پوشش آموزش سلامت روان قرار بگیرند.
رفیعی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش با نظر مدیر و معلمان مدرسه باید امسال 60 ساعت آموزش تربیتی و فرهنگی به دانش آموزان در زنگ هایی که دروس اضافه دارند ارایه شود.
رییس اداره استثنایی آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در سال های اخیر با معضلات زیادی در جامعه از جمله افزایش میزان طلاق روبه رو هستیم که برای ارایه آموزش های فرهنگی و تربیتی در جامعه نیاز به همکاری همه دستگاه ها است.
علی ممبینی بیان کرد: برخی دستگاه ها در حوزه ترویج آموزش های فرهنگی تنها به نصب بنر و یا برگزاری چند مراسم بسنده می کنند این در حالی است که مسایل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی با این روش قابل حل نیست.
وی با تاکید بر اینکه آموزش های فرهنگی و اجتماعی باید از دوران کودکی آغاز شود بیان کرد: به دلیل نبود بودجه امکان آموزش فرهنگی و تربیتی به کودکان در سطح مناسب وجود نداشته است.
وی گفت: باید از روحانیانی برای آموزش های فرهنگی و تربیتی در مدارس استفاده شود که اطلاعات کاملی از اتفاقات اخیر جامعه و فضای مجازی داشته باشند.
وی ادامه داد: بهترین بستر آموزش مسایل اخلاقی و فرهنگی به کودکان و نوجوانان آموزش و پرورش است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت: در طرحی که وزارت آموزش و پرورش برای آموزش فرهنگی و اجتماعی 60 ساعتی دانش آموزان ابلاغ کرده، سه جامعه هدف شامل خانواده، معلم و دانش آموز مد نظر است.
اردشیر شجاعی افزود: در این طرح می توان از جامعه هدف معلمان برای ارایه آموزش های فرهنگی و تربیتی به خانواده ها و دانش آموزان استفاده کرد.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح لازم است که برنامه توانمندسازی معلمان و آشنایی آنها با این طرح انجام شود.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.