نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس روز چهارشنبه در همایش هم اندیشی چالش انتقال آب دریای خزر در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت : دولت و حاکمیت نباید با مطرح کردن و یا اجرای طرح انتقال آب دریای خزر خودر را در مقابل مردم خطه شمال کشور قرار دهد. 

وی افزود: مردم شمال کشور و حاشیه دریای خزر همواره یکی از حامیان دولت در تمامی دوران بودند و نباید این سرمایه برای دولت از بین برود.

یوسف نژاد هشدار داد : اجرای طرح انتقال آب نه تنها مردم را در مقابل دولت قرار می دهد ، بلکه تبعات این اقدام دامن کل کشور را می گیرد و به استان مازندران محدود نخواهد ماند.

عضو هیات رییسه مجلس با اعلام این که تا کنون دلیلی برای چرایی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان از سوی مشاوران ، مجریان و یا مسئولان مطرح نشده است، گفت : طرح انتقال آب بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که برابر با کل بودجه عمرانی کشور در یک سال است و هزینه کرد این میزان پول نیازمند پاسخ قانع کننده به چرایی انتقال است.

یوسف‌نژاد عدم اطلاع رسانی در باره جزییات این طرح در ابعاد مختلف برای مردم را فاقد توجیه و نشانگر مخرب بودن طرح دانست و افزود : این طرح تا کنون با برداشت های یکجانبه ، شخصی و دستوری پیش رفته است.

وی با استناد به گزارش های کارشناسی و اظهار نظر کارشناسان حاضر در این نشست ، انتقال آب دریای خزر را بسیار خطرناک با تبعات گسترده زیست محیطی توصیف کرد و گفت: انتظار ما این است که مدیران دولتی مرتبط طرح انتقال آب دریای خزر را به عنوان یک تهدید و خسارت بزرگ ببینند و منافع تمامی استان ها را در نظر بگیرند.

طرح انتقال آب دریای خزر در تازه ترین مورد با اعلام موافقت سازمان محیط زیست به موضوع مناقشه برانگیز جدی در استان های شمالی تبدیل شده است. این طرح با این که سابقه ای بیش از دو دهه ای دارد و حتی در دولت اسبق با آوردن بلدوزر و لودر به ساحل مازندرانی خزر شکل اجرایی سمبلیک به خود گرفت ولی به علت نداشتن مجوز زیست محیطی و مخالفت های گسترده به محاق رفته بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.