به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان با اشاره به نقش پدافند غیر عامل در حفظ سرمایه های معنوی ، مادی و اجتماعی ، افزود : ضرورت دارد یک تیم از شورای پدافند غیر عامل از بافت های فرسوده و تاریخی شهری بازدید کند.
جانشین رئیس شورای پدافند غیر عامل مازندران به ضرورت مقابله با آفت شپ پره شمشاد به عنوان گونه های نادر تاکید کرد و اظهار داشت : به طور مشخص در هجوم آفت شب پره به شمشادستان ها، دستگاههای متولی از جمله منابع طبیعی و محیط زیست در سطح استانی و در سطح ملی ، راهکارهای برون رفت از وضعیت کنونی را ارائه کنند.
وی افزود : با توجه به قابلیت های استان مازندران در حوزه زیست محیطی ، مرکز تحقیقات جامع استراتژیک پدافند غیر عامل در حوزه زیستی و کشاورزی در استان به صورت پایلوت تشکیل شود.
حسین زادگان با اشاره به لزوم به کارگیری نهاد های غیر دولتی در این حوزه ، گفت : از ظرفیت تشکل غیر دولتی و سمن های حوزه کشاورزی و منابع طبیعی و بخش خصوصی در زمینه کنترل بیماری های حوزه دام و طیور و منابع طبیعی استفاده شود.
معاون استاندار مازندران تاکید کرد : آموزش کارشناسان دستگاه های اجرایی، کشاورزان، دامداران و شهرداری ها در خصوص اصول و مبانی پدافند غیرعامل و دوره های تخصصی بیوتروریسم الزامی است.
جانشین رییس شورای پدافند غیر عامل استان بر توسعه زیرساخت های دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت : توجه به دستورالعمل های پدافند غیر عامل از سوی دستگاههای اجرایی می تواند در پیشگیری از حوادث و اتفاقات موثر باشد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.