با حضور اساتید دانشگاه‌های آلمان و روسیه نشست تخصصی طراحی منظرِ معاصر با مشارکت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در تالار مهدوی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران – کرج، برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، در نشست تخصصی با عنوان «طراحی منظر معاصر» که با حضور اساتیدی از دانشگاه‌های آلمان و روسیه برگزار شد، نبود ارتباط با مراکز علمی را یکی از مشکلات دستگاه های اجرایی برشمرد. 

حسین عطایی در این همایش، گفت: یکی از اهداف اصلی این سازمان نزدیکتر شدن ارتباط فضایِ اجرایی و علمی است. 

وی با بیان این که با همکاری گروه مهندسی علوم باغبانی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران – کرج و انجمن متخصصان فضای سبز دانشگاه های داخلی و خارجی نشست تخصصی "طراحی منظر معاصر" برگزار شد، عنوان کرد: امیدوار هستیم از پتانسیل موجود در دانشگاه ها به عنوان یک پشتوانه علمی استفاده کنیم چرا که یکی از مشکلات اصلی و اساسی دستگاه های اجرایی نداشتن ارتباط موثر با مراکز علمی است.

این مسئول با دعوت از اساتید و دانشجویان برای مشارکت و تبادل علمی با سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، گفت: بازگشت به طبیعت و حفظ منابع طبیعی یکی از ملزومات زندگی معاصر و شهر نشینی است که با توجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی کشورمان در زمینه های مهار طبیعت، مدیریت آب و مراجعه علمی به سنت می تواند به شکل نوین در بدنه دانشگاهی مورد بازنگری قرار گرفته و احیا شود.

عطایی با تاکید بر اینکه هرچه از بدنه علمی در فضای اجرایی استفاده شود هزینه و خطای کمتری در پروژه های مدیریت شهری مشاهده خواهیم داشت، یادآور شد: تهدید آب و منابع آبی یکی از دغدغه هاست و شاید استفاده از کلمه محدودیت منابع آب دیگر کلمه مناسبی نباشد چرا که در این موضوع ما به حقیقت دچار بحران هستیم  و نیاز است با توجه به اقلیم شهرها پوشش گیاهی و الگوی مناسب کاشت و کنترل منابع آبی را در نظر داشته باشیم.

عطایی ارتباط میان دانشگاه‌ها و نهادهای اجرایی را ضروری دانست و گفت: برپایی این نشست برای تحقق این شعار بوده و این سازمان آمادگی حمایت از طرح های دانشجویی، پایان نامه ها و طرح های تحقیقاتی در زمینه‌های یاد شده را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.