دبیر اجرایی دومین کنفرانس ملی مطالعات زبان انگلیسی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: ۳۱۸ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است.

داوود امینی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی در این خصوص اظهار کرد: این کنفرانس ملی دو روزه از امروز، پانزدهم اردیبهشت ماه آغاز شده و فردا نیز به اتمام می‌رسد، جلسات همزمان این کنفرانس بعد از ظهر امروز و صبح فردا در ۱۲ اتاق جلسه‌ی مجزا برگزار می‌شود.
وی افزود: ‌مراسم اختتامیه این کنفرانس فردا بعد از ظهر بوده و در پایان از متخصصان زبان شناسی کاربردی ایران تجلیل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ویژگی منحصر این کنفرانس، استفاده از داوران دانشگاه‌های مختلف در سطح کشور است، پس از ارایه‌ی فراخوان به منظور داوری مقالات، حدود ۴۰ استاد از دانشگاه‌های مختلف اعلام آمادگی کردند و هر مقاله توسط سه داور، داوری شد.
مدیرگروه زبان انگلیسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان یکی از اهداف برگزاری دومین کنفرانس ملی مطالعات زبان انگلیسی را تجلیل از زبان شناسان برتر داخل کشور و در سطح بین‌المللی به پاس تلاش‌هایشان در رشته‌ی زبانشناسی کاربردی (مطالعات زبان)‌ عنوان کرد و گفت: مهمانانی همچون "پرفسور عزب دفتری"، "پرفسور لطفی‌پور" که سه نسل از دانش آموختگان زبان از شاگردان او بوده‌اند و در حال حاضر در مرکز سنجش زبان "اوتابای" کانادا مشغول است، از مهمانان ویژه و منطقه‌ای این کنفرانس هستند.
وی ادامه داد: "پرفسور علوی" به نمایندگی از دانشگاه تهران و "پرفسور کتابی" به نمایندگی از دانشگاه اصفهان به عنوان سخنران و نمایندگان کشوری زبان‌شناسی کاربردی و برای تجلیل به این کنفرانس دعوت شده‌اند، دو تن از زبانشناسان بین‌المللی نیز به این کنفرانس دعوت شده بودند که مشکل ویزا مانع از حضور آن‌ها در این سمینار شد و قرار شده است تا طی برنامه‌ای مجزا از این اساتید نیز دعوت به عمل آید.
وی خاطرنشان کرد: بحث برگزاری دومین کنفرانس ملی مطالعات زبان شناسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ مطرح شد و شهرداری و بخش خصوصی، اساتید و کمیته علمی داوران نیز در برگزاری این کنفرانس به خوبی همکاری کردند.
امینی در پایان متذکر شد: امیدواریم با بهبود ارتباطات دیپلماتیک کشور، شاهد برگزاری این کنفرانس در سطح بین‌المللی و تردد راحت و آسان مهمانان بین‌المللی کنگره باشیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.