سرهنگ مهدی باقری روز یکشنبه همزمان با هفته نیروی انتظامی در گردهمایی همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیک در ساری آموزش دانش آموزان در کنار فعالیت همیاران پلیس را یکی از عوامل مهم کاهش تلفات جاده ای در استان برشمرد.

وی با اعلام این که طبق آمار رسمی تعداد کشته شدگان ناشی از تصادفات از ۲۷ هزار نفر در سال ۱۳۹۴ به ۱۷هزار نفر در سال گذشته  کاهش یافت، افزود: بستن کمربند، رعایت سرعت مجاز ، پرتاپ نکردن آشغال از داخل ماشین به بیرون ، عبور از خط عابر پیاده و پل های عابر پیاده از خدمات مهمی است که دانش آموزان همیار با پلیس به جامعه ارائه می دهند.

طرح همیار پلیس که از سال ۸۷ در کشور به اجرا گذاشته شد دانش آموزان را وارد عرصه یادگیری و یاددهی مقررات رانندگی کرده است تا بتوانند مهم ترین عوامل تصادفات را از طریق اثرگذاری بر اعضای خانواده مهار کنند.

بر اساس آمارهای رسمی ، عدم توجه به جلو با ۳۱ درصد مهم ترین علت تصادف در جاده های مازندران است و پس از آن هم انحراف و تجاوز به چپ با ۲۳ درصد و تخطی از سرعت مطمئن با ۱۸ درصد قرار دارد.

رییس پلیس راهور مازندران با اعلام این که تمامی دانش آموزان همیار پلیس با قوانین و مقررات ترافیکی و انضباطی آشنا هستند، گفت : این دانش آموزان مقررات رانندگی از جمله لزوم بستن کمربند ایمنی ، عبور از خط عابر پیاده ، نخوردن و صحبت نکردن هنگام رانندگی ، پرتاب نکردن  اشغال از شیشه اتومییل به بیرون را در قالب برنامه انیمیشن و تئاتر فرا گرفتند.

سرهنگ قدمی در این مراسم که با حضور حدود ۱۰۰نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک و ۲ ساری برگزار شد، گفت که با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در سال تحصیلی جاری نیز آموزش مقررات رانندگی برای دانش آموزان ۲۰ درصد افزایش می یابد.

مازندران در سال تحصیلی جدید حدود ۵۳۷ هزار دانش آموز دارد.

۶۹۹۰/۱۶۵۴
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.